شناسهٔ خبر: 76956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نفت ۷۰ دلار در بودجه ۹۴ ما را با کسری بودجه پنهان مواجه می‌کند

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش‌بینی درآمد ۷۰ دلار در بودجه ۹۴ با توجه به توطئه عربی- غربی ممکن است ما را با کسری بودجه پنهان مواجه می‌کند و از سوی دیگر این اقدام کسری بودجه نسبت به سال گذشته را هم به همراه دارد.

به گزارش نماینده، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به محاسبه قیمت نفت در بودجه ۹۴ به ازای بشکه ۷۰ دلار گفت: این در نظر گرفتن درآمد نفتی به ازای هر بشکه ۷۰ دلار نشانه خوبی برای اقتصاد کشور نیست و کسری ۳۰ دلار در هر بشکه را نسبت به بودجه سال ۹۳ به همراه دارد و از طرف دیگر با توجه به توطئه عربی غربی در بحث قیمت نفت این نگرانی را دامن می‌زند که ما پیش‌نمایی داشته باشیم و این موضوع ممکن است تا حتی ما با نفت ۷۰ دلار هم دچار کسری بودجه پنهان شویم.

وی با اشاره به هزینه‌های جاری در بودجه ۹۴ افزود: انتظار این است که هزینه‌های جاری کاهش پیدا کند و این بخش مدیریت شود چرا که در بخش منابع و مصارف بودجه بخش جاری همیشه قابل اعتنا است که اگر حفظ شده یا افزایش پیدا کند نگرانی‌هایی را به همراه دارد که دچار افزایش بودجه جاری و تاثیر آن بر تملک دارایی‌ها شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز باید با وسواس بیشتری عمل شود چراکه انتخاب رویه اتمام ۲۰۰ پروژه در هر سال برای چند هزار پروژه در عین حال که از یک جهت منطقی به نظر می‌رسد اما از سوی دیگر معلوم است که چنین روشی به ده‌ها سال انتظار نیاز دارد.

ندیمی خاطرنشان کرد: باید دولت نسبت به واسپاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی و تعاونی و صورت‌های دیگر تلفیق دیگری از این منابع اقدام کند که در غیر این صورت با روش در پیش گرفته هم هزینه‌های جاری پروژه‌ها بیشتر می‌شود و هم زمان اجرای آن افزایش یافته و باعث نارضایتی عمومی می‌شود.

وی افزود: در اجرای قوانین مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و اصل ۴۴ قانون اساسی باید اهداف کمی را مدنظر قرار داد و اگر اهداف کمی روشن نشود نظارت بر بودجه را دچار اشکال می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: انتظار ما این بود که دولت در بودجه ۹۴ و در اجرای قوانین از هر گونه ملاحظه‌ای پرهیز کند و در مواردی همچون کمک‌های جبرانی و مواردی از این دست با مدیریت بهتری همراه کند. ما امسال کار زیادی در این بحث فنی و اقتصادی بودجه خواهیم داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما