شناسهٔ خبر: 76955 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی درانتظار نظر قوه قضائیه

کراپ‌شده - دهقانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه، گفت: منتظر اعلام نظر دستگاه قضا هستیم، البته این اقدام در راستای تعامل با دستگاه قضا صورت گرفته است.

به گزارش نماینده، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: من طرح تشکیل این سازمان را یکسال پیگیری کردم،  کمیته تخصصی مربوطه هم تشکیل شد و بنده رئیس آن کمیته بودم و در نهایت طرح تهیه و تدوین گردید.

وی اضافه کرد: پس از نهایی شدن طرح، آن را با رئیس مجلس نیز چک کرده و نظرات وی را جویا شدیم اما چون این طرح یک طرح قضایی محسوب می‌شد در حدود سه یا چهار ماه پیش این طرح را خدمت ریاست قوه قضائیه فرستادیم تا وی نیز آن را مطالعه کند.

دهقان با بیان اینکه ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال طرحی هستیم که بتوان با آن کاری انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم طرح را بدون هماهنگی به پیش ببریم تاکنون به پایان رسیده بود اما بنده شخصا طرح را خدمت ریاست محترم قوه قضائیه بردم و وی از ما فرصت خواست تا آن را مطالعه کند، البته برای بار دوم نیز طرح را به وی تقدیم کردم و رئیس دستگاه قضا مجددا برای مطالعه از ما فرصت خواست.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما منتظریم پاسخ قوه قضائیه به ما ارسال شود، خاطرنشان کرد: این بحث را ما پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که رئیس قوه قضائیه نیز از این طرح حمایت کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح امروز آماده است و ما منتظر نظر رئیس قوه قضائیه هستیم. علت انتظار ما نیز قانونی نیست بلکه تعاملی است.

دهقان رئیس قوه قضائیه را فردی باهوش و مسلط به قانون توصیف کرد و افزود: ممکن است وی نظرات مطلوبی برای ما داشته باشد به همین دلیل ما از نظرات آیت‌الله آملی لاریجانی استفاده می‌کنیم.

نظر شما