شناسهٔ خبر: 76949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افزایش قیمت نان ۷۰ درصد مردم را تحت فشار قرار می‌دهد

نان/1 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قوت قالب بسیاری از مردم نان است، افزایش قیمت نان ۷۰ درصد مردم را تحت فشار و مشکلات معیشتی قرار می‌دهد.

به گزارش نماینده، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، گفت: دولت این گونه وانمود می‌‌کند که یارانه گندم و آرد را به نانوایان پرداخت کرده و افزایش قیمتی برای نان نخواهد داشت اما آنچه شاهد هستیم افزایش قیمت نان است که به گفته دولت، این ناشی از افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت نیروی انسانی است.

وی افزود: البته تردیدی نیست که وقتی یک کیلو آرد، ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد، هزینه کارگر نهایتا روزانه با افزایش مبلغ جزیی همراه است. اگر در مجموع محاسبه کنیم یک نانوایی با ۳۰ درصد افزایش قیمت نان، روزانه درآمد قابل توجهی بدون اینکه یارانه گندم از آن کم شود، خواهد داشت این در حالی که به یارانه نان مردم هم چیزی اضافه نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این مساله برای مردم امر دشواری خواهد بود. با این شرایط ۷۰ درصد مردم که قشر ضعیف و متوسط را تشکیل می‌دهند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند بود.

موسوی لارگانی گفت: اگر در زمان دولت قبل قیمت نان افزایش یافت، از طرف دیگر برای هر نفر ۴۵۰۰ تومان یارانه نان در نظر گرفته‌اند اما در شرایط فعلی، قیمت نان افزایش پیدا کرده بدون اینکه دیناری به یارانه نقدی مردم اضافه شود.

نماینده مردم فلاورجان افزود: دولت باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد تا با در نظر گرفتن مصرف سوخت یک نانوایی و نیروی کار آن، نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: قوت قالب اکثر مردم نان است، اما افزایش قیمت ناگهانی آن فشار زیادی به امر معیشت این قشر از مردم وارد خواهد کرد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۹-۱۷ ۱۷:۲۳ندا 0 0

    الان 4 ساله يارانه افزايشي نداشته پس چرا همه چيز در اين 4 سال حداقل درصدي افزايش داشته جز يارانه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                

نظر شما