شناسهٔ خبر: 76948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سامانه پشتیبانی موشکی زمین به هوا در کشور عملیاتی شد

جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروزه ما ابداع کننده طرحی نو در تولید سامانه‌های دفاعی و نظامی در جهان هستیم، افزود: سامانه پشتیبانی موشکی زمین به هوا در کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش نماینده، محمد صالح جوکار در گفت و گو با میزان درباره بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (دوشنبه۱۷آذر) از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی، تصریح کرد: دلاور مردان ایرانی با اتکا به فرهنگ بومی سازی تجهیزات نظامی توانستند نه تنها بخش اعظمی از سامانه‌های دفاعی کشور را به بهره برداری برسانند، بلکه نشان دادند که با اتکا به نیروهای بومی تا چه حد می‌توانیم پیشرفت کنیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با بیان اینکه سامانه‌های دفاعی ایران در جهان جدید و تک است، ادامه داد: در نمایشگاه پدافند هوایی آخرین پیشرفت‌های دفاعی کشور درحوزه کشف، شناسایی، درگیری و انهدام، جمع آوری اطلاعات سیگنالی، فرماندهی و کنترل و ارتباط به نمایش گذاشته شده است که به حق در عرصه جهانی بی همتا و بی نظیر به شمار می‌آید.

وی یادآورشد: ما در راستای تولید سامانه‌های نظامی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته ایم که نمونه آن بومی سازی و استفاده مختصصان داخلی در عرصه تولید نرم افزاری‌های دفاعی و نظامی در کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از دستاوردهای عرصه نظامی و دفاعی کشور را عملیاتی شدن سامانه پشتیبانی موشکی زمین به هوا در کشور دانست و از نمایش این فناوری دفاعی پیشرفته در نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی خبر داد.

نظر شما