شناسهٔ خبر: 76909 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ارائه برنامه اجرایی به وزیر کشور برای خروج از تعلیق خانه احزاب/ اختلاف نظر گروه‌های مختلف را حل می‌کنیم

احزاب/45 رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور: احزاب خودشان باید مجمع عمومی را برگزار کنند اما این مرکز اختلاف نظر گروه‌های مختلف را حل می‌کند تا آنان بتوانند این مجمع را برگزار کنند.

به گزارش نماینده اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره برگزاری جلسات مربوط به احیای خانه احزاب اظهار داشت: ما در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در حال بررسی مسئله خانه احزاب و علل وقفه و رکود آن هستیم و در این زمینه جلساتی با حضور کارشناسان برگزار کرده‌ایم.

افتخاری در پاسخ به این سؤال که آیا پس از جلسه مشترک با گروهی از اصولگرایان چنین نشستی نیز با اصلاح‌طلبان برگزار خواهد شد، گفت: ما با همه گروه‌ها و احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب جلسه داشتیم و این مسائل را جمع‌بندی می‌کنیم چرا که نظرات دریافت شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با بیان اینکه قرار شد به پیشنهاد دوستان تا آخر سال مجمع عمومی احیای خانه احزاب برگزار شود، خاطرنشان کرد: خانه احزاب یک موضوع صنفی است و احیای آن مربوط به احزاب است و وزارت کشور نقش نظارتی دارد اما با توجه به وقفه در فعالیت آن از وزارت کشور خواسته شد که این مشکل را حل کند لذا ما به این منظور از طرفین دعوت کردیم و نظراتشان را گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه احزاب باید خودشان خانه احزاب را احیاء کنند از مساعدت وزارت کشور برای برگزاری مجمع عمومی تا پایان سال خبر داد.

افتخاری همچنین با بیان اینکه ما در این هفته برنامه پیشنهادی و اجرایی خود را برای خروج از تعلیق خانه احزاب به وزیر کشور ارائه می‌کنیم و سپس از احزاب دعوت خواهیم کرد، یادآور شد: احزاب خودشان باید مجمع عمومی را برگزار کنند اما این مرکز اختلاف نظر گروه‌های مختلف را حل می‌کند تا آنان بتوانند این مجمع را برگزار کنند.

 

نظر شما