شناسهٔ خبر: 76844 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

جلیلی در دانشگاه تهران:

دشمن می‌خواهد اصل مبارزه و مقاومت را منحرف کند

جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران: دشمن می‌خواهد اصل مبارزه و مقاومت را منحرف کند. او می‌داند توانستن ما را نمی‌تواند مهار کند. بنابراین امروز می‌خواهد خواستن ما را مهار کند و هدف دشمن، تردید مبارزه برای داشته‌هایی است که داریم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سعید جلیلی در همایش تا مبارزه هست ما هستیم که به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مستکبران برای رسیدن به اهداف خود از زور استفاده می کنند اما تنها زور کافی نیست و آن  چیزی که به این موضوع پیچیدگی می‌دهد استفاده از تزویر در کنار زور است.

وی افزود: آنها علاوه بر زور می خواهند توجیهاتی داشته باشند و منطقی برای خود درست کنند، آن منطق انکار حقیقت است و استکبار مبانی خود را بر اساس انکار حقیقت طراحی می کند.

جلیلی گفت: تزویر در انکار حقیقت شکل می گیرد. استکبار برای آنکه بتواند از حقیقت فرار و آن را انکار کند باید حقیقتی دروغین برای خود درست کند. لذا می‌بینید در چند قرن اخیر آنچه که در مبانی تمدن خودشان دنبال می کند حقیقت مبنا نیست بلکه چیزی است که نفعشان است و آن را به حقیقت نزدیک می کند.

وی تصریح کرد: اگر شما می بینید که امروز کسانی در برابر حقیقت، حقوق، ارزش‌ها و آرمان‌های دیگر ملت‌ها می ایستند منطقشان این است که زور و تزویر استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص محصلت نظام با اشاره به انواع مواجهه با تزویر دنیای استکبار گفت: یک شکل این است که وقتی در مقابل این زور و تزویر تسلیم می شوند.

وی افزود: سال ۸۸ سفری به ژاپن داشتند و در دیدار با نخست وزیر این کشور، یک شاهدی از فاجعه هیروشیما می گفت آنچه که بر سر ما آمده حق مان بوده است و این یک نوع تسلیم در برابر این نگاه استکباری است.

وی تاکید کرد: یک رویکرد دیگر در مقابل زور و تزویر استکبار رویکرد ۱۶ آذر دانشگاه تهران است چند سال بعد از جنگ جهانی دوم استکباری که یک دولت ملی را سرنگون کرده وقتی وارد دانشگاه می شود مقاومتی در برابر خود می بیند که آن را به مبارزه می طلبد.

جلیلی یادآور شد: دانشجویان با وجود آنکه می‌دانند آمریکایی‌ها سرمست از پیروزی جنگ جهانی و کودتای نظامی هستند اما می ایستند و مقاومت می کنند و این حرکت است که تداوم پیدا می‌کند و در ۱۵ خرداد ۴۲ حیات جدیدی می یابد. این افتخار دانشگاه ما است که در این حرکت ها پیشگام است.

وی تاکید کرد: هرگاه صحنه نبرد و اراده ای شکل می گیرد این اراده ملت ماست که بر دشمنان تحمیل می شود. در عرصه هسته ای هم همین گونه است چطور ملت ما توانست اراده خود را تحمیل کند، چرا که در راستای ۱۶ آذر امثال احمدی روشن ها بودند که این راه را ادامه دادند و اراده ملت را بر دشمن تحمیل کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ادامه با اشاره به رابطه میان جنبش دانشجویان و انقلاب اسلامی گفت: رابطه وسیعی میان جنبش ها و تشکل های دانشجویی با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته که موجب موفقیت برای انقلاب شده و همواره دانشگاه پیشتاز برای جانفشانی برای نظام است.

جلیلی افزود: از آن طرف نیز نظام هم برای دانشگاه هزینه می کند و دفاع از هسته‌ای، دفاع از پیشرفت دانشگاه و پیشرفت علم است و این رابطه است که امروز دشمنان را به استیصال درآورده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد گفت: دانشجو باید پیشنهادهای راهبردی داشته باشد و دانشجو باید فکر کند که امروز که دشمن مغلوب اراده ملت ایران شده چه وظیفه‌ای دارد و مسئولیت امروزش چیست؟

جلیلی با اشاره به ترفند امروز دشمن شکست خورده برای مقابله با ملت ایران گفت: دشمن می داند در صحنه مبارزه نمی‌تواند بر ملت ما پیروز شود و از هر آنچه که داشته در مقاطع مختلف استفاده کرده اما نتیجه ای نگرفته است لذا امروز ترفند بزرگ دشمن هدف قرار دادن اصل مبارزه و زیر سئوال بردن مبارزه است.

وی افزود: دشمن می خواهد ما را از اصل مبارزه منصرف و منحرف کند و این رسالت  بزرگ امروز دانشگاه است که در مقابل این ترفند دشمن بصیرت داشته باشد.

جلیلی تاکید کرد: دشمن می داند که "توانستن" ما را نمی‌تواند مهار کند بلکه امروز می‌خواهد خواستن ما را مهار کند و هدف دشمن در تردید مبارزه در داشته‌هایی است که داریم.

 

نظر شما