شناسهٔ خبر: 76842 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دفاع عضو حزب منحله مشارکت از مطهری

شکوری راد عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت: تعریفی از فتنه نداریم و مانند تنها نماینده واقعی مردم معتقدم عوامل فتنه کسان دیگری بودند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی شکوری‌راد فعال اصلاح‌طلب امروز یکشنبه در مناظره با مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: ما تعریفی از فتنه نداریم و من مانند تنها نماینده واقعی مردم در مجلس شورای اسلامی معتقدم در سال ۸۸ فتنه واقع شد اما عوامل آن کسان دیگری بودند نه آنها که اکنون در زندان هستند.

وی افزود: این فتنه متعلق به کسانی است که از سال ۸۸ از برگزاری یک انتخابات سالم و صحیح جلوگیری کردند و پیش از انتخابات حکم به دستگیری طرفداران بعضی نامزدها دادند و برخی افراد عضو ستاد نامزدها را بازداشت کردند و سپس در روز ۲۵ خرداد بر روی راهپیمایی توام با سکوت مردم آتش گشودند.

شکوری‌راد در پاسخ به مجری برنامه که از او خواسته بود در موضوع مناظره صحبت کند، گفت: علت اینکه شما این هیجان را اینجا می‌بینید این است که این جمعیت اجازه ندارد در روز دیگری برنامه‌ای مخصوص به خود برگزار کند و اگر این اجازه داده شود همه هیجانات در یک روز و یک برنامه سرریز نمی‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه تشکل‌های دانشجویی متناسب با سلیقه دانشجویان امکان فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: من در این صورت تضمین می‌کنم که هیچ اتفاق امنیتی در هیچ دانشگاهی نیفتد چرا که امنیت دستوری نیست بلکه از راه آزادگذاشتن تشکل‌های دانشجویی تأمین می‌شود.

شکوری‌راد با تأکید بر اینکه هیچ جاسوس خارجی در این جمعیت حضور ندارد، گفت: همه ما منافع ملی و استقلال و آزادی کشور را می‌خواهیم.

وی با سؤال از دانشجویان حاضر مبنی بر اینکه آیا شما آزادی و استقلال کشور را نمی‌خواهید، ادامه داد: آیا شما خواستار ولایت فقیه هستید؟ آیا شما خواستار قانون اساسی هستید؟

نماینده مجلس ششم به ضرورت سعه‌ صدر در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این صورت هم دانشجویان می‌توانند فعالیت داشته باشند و هم مسئولان می‌توانند دانشگاه‌ها را اداره کنند زیرا چیز نگران‌کننده‌ای در دانشگاه‌های ما وجود ندارد که مایه نگرانی باشد.

شکوری‌راد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد علت حمایتش از علی مطهری افزود: آقای مطهری نیاز به حمایت من ندارد و هر نماینده‌ای حرف مردم را بزند از طرف مردم حمایت می‌شود؛ من به آقای بذرپاش می‌گویم چند روز حرف مردم را بزنید تا از سوی آنها حمایت شوید.

وی خطاب به بذرپاش ادامه داد‌: در تعریف فتنه چند سال است که دوستان شما از صداوسیما و تریبون‌های مختلف همچون نماز جمعه توسط آقایان جنتی و سیداحمد خاتمی سخن گفتند،  ۲ کلمه هم از ما بشنوید.

شکوری‌راد با اشاره به سخنان بذرپاش که فتنه ۸۸ را در مقطع حساس مذاکرات هسته‌ای موجب تشدید تحریم‌ها خواند، گفت: اگر می‌گویید مذاکرات در شرایط حساس بوده دولت باید تلاش می‌کرد که پشتیبانی ملت را کسب می‌کرد؛ اگر در این کشور انتخابات آزادانه برگزار می‌شد منافع کشور تأمین می‌گردید و اکنون هم علی‌رغم همه جفاهایی که به ما شد و زندانی شدن اصلاح‌طلبان ما ذره‌ای از حقوق هسته‌ای عقب نخواهیم نشست.

نماینده مجلس ششم اظهار داشت: آقای علی مطهری هیچگاه کاندیدای من نبوده و کاندیدای اصولگرایان بوده اگر هم از تریبون مجلس به کسی توهین کرده باید ببینیم آن توهین منصفانه بوده است یا نه.

شکوری‌راد با گرامیداشت یاد  و خاطره شهدای روز ۱۶ آذر سال ۳۲ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای «سبز» و شهدای ترور ضدیت با استبداد و استکبار را ویژگی شهدای ۱۶ آذر سال ۳۲ خواند و با یادآوری این که گروه‌های مختلفی سعی کردند پس از انقلاب این روز را متعلق به خود کنند، گفت: این روز ماندگار شده و دانشجویان از طیف‌های مختلف توافق دارند که باید گرامی داشته شود.

وی با اشاره به تلاش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد برای بازگرداندن شاه به قدرت اظهار داشت: شاه نسبت به حمایت از سوی آمریکا دچار توهم بود و حضور دانشجویان این توهم را شکست.

نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معترضان از طیف‌های مختلف بودند و دو نفر از شهدا عضو حزب توده و یکی هم که شریعت رضوی بود جزو طیف مذهبی بود اما این فاصله‌گذاری‌ها باعث جدایی دانشجویان معترض از هم نشد هر چند گروه‌های چپ مارکسیست سعی کردند این شهدا را متعلق به خود نشان دهند اما مذهبی‌ها هم این روز را گرامی داشتند.

وی از تفاوت دفتر تحکیم وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب با امروز سخن گفت و افزود: در دوران اصلاحات جریانی سعی داشت روز دیگری را تحت عنوان روز دانشجو نامگذاری کند؛ امروز مشخص است که اکثریت دانشگاه چگونه است.

شکوری با اشاره به حماسه‌آفرینی و شهادت شهید علم‌الهدی در هویزه گفت: عده‌ای برای آنکه دانشجویان را کمرنگ کنند  و من برای اینکه مراسم را بسیج برگزار می‌کند اسمشان را نمی‌برم می‌خواستند روز ۱۶ دی که روز شهادت شهید علم‌الهدی بود را به عنوان روز دانشجو معرفی کنند که با همت دفتر تحکیم وحدت موفق نشدند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود دو پیام ضد استکباری و ضد استبدادی ۱۶ آذر را موجب ماندگاری روز ۱۶ آذر عنوان کرد و با اشاره به الهام گرفتن دانشجویان از این روز در تشریح ویژگی‌های دانشجویان اظهار داشت: دانشجو جوان است و پر انرژی و پرتحرک و حاضر است برای آرمانش فداکاری کند.

این نماینده  اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو محافظه‌کار نیست و هنوز با واقعیت‌های جامعه که بعدها بر دوش او سنگینی خواهد کرد آشنا نشده است لذا آرمان‌گرایی برای او فضیلت است و به او قدرت عمل می‌دهد اما وقتی پا به سن می‌گذارد درمی‌یابد که واقعیات چقدر بر دوش انسان سنگینی می‌کند.

وی از مطلق‌انگاری دانشجویان به عنوان فضیلت و آفت توامان یاد کرد و در این باره خاطر نشان کرد: مطلق‌انگاری فضیلت است چرا که موجب اثرگذاری دانشجو می‌شود و آفت است چرا که وقتی آرمان‌هایش را غیر قابل تحقق می‌بیند سرخورده می‌شود.

وی عدالت و آزادی را دارای مصادیق بین‌المللی و داخلی ذکر کرد و ادامه داد:‌ دانشجو با عوامل و قدرت‌هایی که عدالت را از بین می‌برند و می‌خواهند اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند مبارزه می‌کند در نتیجه مبارزه ضد استکباری که پیام ۱۶ آذر است در سطح داخلی هم به مبارزه با بی‌عدالتی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تهران در دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین بی‌عدالتی زیر پا گذاشتن قانون است و دانشجو با هر کس که قانون را نقض کند چه در داخل و چه در خارج مبارزه می‌کند.

وی در تشریح اهمیت مبارزه دانشجویان برای رسیدن به آزادی تصریح کرد:‌ اگر آزادی را از انسان بگیرند دیگر با حیوان فرقی نمی‌کند و از انسانیت تهی می‌شود و آزادی تضمینی برای رسیدن به عدالت است.

 

نظر شما