شناسهٔ خبر: 76821 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ماجرای اختلاف با مرعشی و کرباسچی و انتقاد از روحانی!

محمد هاشمی: روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست، به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است.

به گزارش  نماینده به نقل از راه دانا، استعفای محمد هاشمی، عضو و رئیس هیأت مؤسس حزب کارگزاران، اواسط مهرماه سال جاری بود که رسانه‌ای شد. این استعفا درست چند ماه بعد از اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب شورای مرکزی رخ داد؛ تغییراتی که به پوست‌اندازی حزب کارگزاران تعبیر شد. در همان برهه محمد هاشمی در توضیحات کوتاهی به رسانه‌ها ترکیب جدید شورای مرکزی و تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه را دلایل کناره‌گیری‌اش از کارگزاران اعلام کرد.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار دانا گفت که علت اصلی استعفای محمد هاشمی رفسنجانی از حزب کارگزاران بخاطر اختلافات شدیدی بوده که با چند تن از اعضای شورای مرکزی این حزب داشته، این اختلافات از انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و در ماه های اخیر به اوج خود رسیده بود.

وی ادامه داد: طی یکسال اخیر جلسات شورای مرکزی این حزب بخاطر وجود اختلافات به صورت کمرنگ برگزار می شد و بین اعضا چند دستگی بوجود آمده بود. در این بین گویا تلاش های گسترده ای نیز صورت گرفته بود تا به این اختلافات پایان دهند و حزب را به جایگاه اولیه آن برگردانند ولی همه این تلاش ها بی نتیجه بود.

این منبع آگاه اضافه کرد: اختلاف هاشمی بیشتر با حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی بوده است. اختلاف آنها بر سر مواضع حزب در انتخابات ۸۸، انتخابات ۹۲ و انتخابات مجلس آینده بوده و هاشمی بر این باور بوده که " نباید کارگزاران خود را کوچک کند و خود را زیر پرچم گروه های اصلاح طلب ببرد. " و البته در پی این مسئله، دیدار شورای مرکزی حزب با سید محمد خاتمی نیز بر ناراحتی هاشمی افزود.

وی گفت: محمد هاشمی بر این باور بوده که "کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است. "

نظر شما