شناسهٔ خبر: 76812 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هشدار نماینده ماکو به ترکیه در پی حبس کامیون رانندگان ایرانی در این کشور

مجلس نماینه ماکو در مجلس نسبت به بستن مرز ایران و ترکیه انتقاد کرد و به دولت ترکیه در پی حبس کامیون‌های رانندگان ایرانی به طول ۱۸ کیلومتر در خاک ترکیه هشدار داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمانی در تذکری شفاهی به وزارت امور خارجه ترکیه هشدار داد تا برای مرز ایران و ترکیه که مرز دوستی و صلح و برادری است مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: اخیراً مدتی است مشکلی در رفت و آمد کامیون‌های بین ایران و ترکیه به وجود آمده و مسئولین ترکیه برخلاف آنچه که توافق کرده بودند مبنی بر اینکه کامیون‌های ترکیه‌ای را سوخت‌گیری نکنند و با باک پر وارد ایران و از ایران خارج شوند، عمل کرده و به قراردادشان پایبند نیستند.

علیپور در ادامه تصریح کرد: امروز شاهدیم که کامیون رانندگان ایرانی به طول ۱۸ کیلومتر در خاک ترکیه محبوس شده و دولت ترکیه ۶ روز است که مرز بین دو کشور را بسته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی ترکیه بستن مرز را به گردن ایران انداختند در حالی که این دولت ترکیه است که مرز را بسته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به دولت ترکیه هشدار می‌دهم و از آنها می‌خواهم تا مرز بین ۲ کشور که مرز دوستی صلح و برادری است با بهای اندک و بر سر موضوع قیمت گازوئیل دچار مشکل نشود.

نماینده ماکو در مجلس خطاب به وزرای راه و خارجه نیز تأکید کرد: وزارت خارجه نباید ساکت بنشیند و باید از عزت ایرانیان دفاع کنند چرا که رانندگان ایرانی را در داخل کشور ترکیه کتک می‌زنند؛ وزارت راه و شهرسازی و شرکت پایانه‌های کشورمان باید مقابله به مثل کرده و اجازه ندهند که احترام و عزت ایرانیان مورد تعرض قرار گیرد.

در ادامه سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر از وزرای خارجه و راه خواست تا به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند تا شأن هموطنان خصوصاً رانندگان که وظیفه و مسئولیت سنگینی دارند کاملاً رعایت شود.

نظر شما