شناسهٔ خبر: 76811 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انحلال «موسسه اعتباری توسعه»‌ در دستور کار است/ تشریح تخلفات از زبان پورمختار

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث انحلال موسسه اعتباری توسعه مطرح است، به تشریح تخلفات این موسسه پرداخت.

به گزارش نماینده، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بحث انحلال موسسه اعتباری توسعه در دستور کار است، گفت: این مؤسسه به دلیل تخلفاتی که داشته و چون این تخلفات عمده بوده (مورد توجه قرار گرفته است).

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح تخلفات این موسسه اظهار داشت: این تخلفات شامل نحوه مدیریت به ویژه مباحث مربوط به بیمه توسعه است. بیمه توسعه وابسته به این موسسه است که پشتوانه منابع مالی موسسه را به بیمه آورده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از تخلفات عمده موسسه یاد شده این است که در امر بیمه تعهدات بیشتر از اعتبار برای بیمه‌گذاران ایجاد کرده، به همین دلیل بسیار هستند بیمه‌گذارانی که برای گرفتن حق بیمه مراجعه می‌کنند اما اینها (پولی) ندارند که به بیمه گذاران بدهند.

پورمختار در عین حال تصریح کرد که مجموعه تخلفات مذکور درحال رسیدگی است و مهم این است که حقوق سپرده‌گذاران حفظ شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انحلال هم با اظهار بی اطلاعی گفت که این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درحال بررسی است.

نظر شما