شناسهٔ خبر: 76776 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خروجی «جشنواره رسول آفتاب» خوشایند بعضی‌ها نیست

محمد علی گودینی /1 نویسنده «تالار پذیرایی پایتخت» گفت: رحیم مخدومی با امکانات کم و دست خالی این جشنواره را برگزار می‌کند در حالی که بسیاری از نهادهای فرهنگی و وزارتخانه‌ها خود را کنار کشیده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب با موضوع «صف آرایی اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی (ص)» به تازگی آغاز به کار کرده است. این جشنواره در چهار بخش خاطره، داستان، عکس و کاریکاتور برگزار می شود. محمدعلی گودینی در گفت‌وگو با فارس به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداخت.

گودینی با بیان اینکه کاری که مخدومی در حال انجام آن است، یک کار بسیجی و جهادی است، گفت: به بیان دیگر این جشنواره کاری است که بر زمین مانده و مدعیان مبارزه و  کار فرهنگی که امکانات دارند، از وزارتخانه‌ها تا دیگر نهادهای فرهنگی همه خودشان را کنار کشیده‌اند. آقای مخدومی به دلیل تعهد و جدان کاری‌ که دارد جلو آمده و چند سال است با دست خالی این جشنواره را برگزار می‌کند که البته خروجی های خوبی هم  دارد.

نویسنده «تالار پذیرایی پایتخت» در ادامه افزود: «حالا ممکن است این خروجی‌ها خوشایند بعضی‌ها نباشد ولی همین که این جریان در خصوص جریان فتنه و امثالهم جشنواره برگزار کرده، غنیمت است.»

گودینی با اشاره به اینکه چهره های شرکت کننده در این جشنواره افراد ناشناس هستند، ادامه داد: «این افراد در چنین جشنواره‌ای خوب می درخشند. یعنی مثلا اگر بخواهند در ادبیات استعدادیابی کنند، یکی از جاهایی که می‌تواند مد نظر قرار گیرد چنین جشنواره‌ای است. افراد متعهد در این جشنواره آثارشان را ارائه می‌دهند و بدین وسیله استعدادهای گوشه و کنار کشور هم بروز و ظهور پیدا کرده و کشف می‌شوند.

گودینی در ادامه با اشاره به روحیه و خلقیات رحیم مخدومی افزود: «ایشان امکانات کمی دارند. این بنده خدا در واقع از جان و مال خود سرمایه‌گذاری می‌کند. خروجی‌های خوب و مناسبی هم بیرون داده است و اگر قدری حمایت صورت گیرد، می‌تواند در حد جشنواره‌های درجه اول کشور قرار گیرد.»

این نویسنده با بیان اینکه طبعا این جشنواره قرار نیست در همه زمینه‌ها ورود پیدا کند، افزود: «هر سالی متناسب با وضعیت روز و جهان اسلام موضوعی مد نظر قرار می‌گیرد. مثلا همین سال شعار اسلام امریکایی محور قرار گرفته است که همان داعش و النصره است. ممکن  است سال بعد موضوع دیگری پیش بیاید و تا مسئولان بخواهند بفهمند موضوع از چه قرار است این جشنواره می آید و شعارش را هم معین می کند. مثلا دو سه سال قبل موضوع فتنه مطمح نظر قرار گرفت و خوب هم از پس آن برآمد.»

گودینی در پایان اظهارات خود افزود: «نکته مهم قضیه این است که مخدومی با دست خالی جلو رفته است. نهادها و افرادی که مدعی کار فرهنگی هستند باید کمک کنند، حداقل برای چاپ کتاب‌ها یا تامین جایزه‌های ناچیزی که به برگزیدگان اعطا می‌شود.»

نظر شما