شناسهٔ خبر: 76758 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

مجلات کمیک استریپ، ابزار تربیتی حزب‌الله لبنان + عکس

حزب‌الله لبنان سایتی با نام «بازی کن و مقاومت کن» را راه اندازی کرده است که افراد با مراجعه به آن می‌توانند بازی‌هایی با مضمون مقاومت را انجام دهند.

به گزارش نماینده حزب الله لبنان ازجمله گروه‌های مقاومت است که نه تنها در زمینه نظامی، بلکه در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و تربیتی نیز فعالیت دارد.

گرچه مقوله پرورش نیروهای جهادی و نظامی یک دستاورد بزرگ‌ برای تمام گروه‌های مقاومت است، اما حزب‌الله لبنان هدف خود را منحصر به آموزش شیوه‌های رزم و جنگ آوری نکرده و برای هر سن و قشری برنامه‌ای ویژه دارد.

کشافه المهدی یکی از موسسات وابسته به حزب الله است که در قالب یک تشکیلات پیش آهنگی فعالیت می‌کند. مخاطبان این موسسه کودکان و نوجوانان هستند که برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها در کشافه المهدی برگزار می‌گردد.

چاپ مجله «مهدی» از جمله فعالیت‌های این موسسه برای کودکان و نوجوانان لبنانی است که تاکنون ۲۰۰ شماره از این مجله بصورت ماهنامه منتشر شده است. تیراژ این مجله نیز ۳۰ هزار شماره و برای سه رده سنی ۴ تا ۱۷ سال تدارک دیده شده است.

این مجله مانند سایر مجلات کودک شامل بازی، مسابقه و مطالب تفریحی، تربیتی و آموزشی است. همچنین داستان‌های مصور یا کمیک استریپ بسیاری در مجله «مهدی» وجود دارد که اندیشه‌های مقاومت را ترویج می‌دهد.

کودکان در این مجله داستان‌ پادشاهان و شخصیت‌های خیالی را نمی‌خوانند، بلکه رزمندگان و شهدای حزب الله، قهرمانان داستان‌های این مجله هستند.

در مجله مذکور داستان عملیات ضدصهیونیستی حزب‌الله تشریح می‌شود و این گروه از طریق انتشار چنین مجلاتی به دنبال ترویج اندیشه مقاومت در اذهان نسل جدید خود است.

«عباس شراره» مدیر مسئول مجله «مهدی» در خصوص رویکرد این مجله می‌گوید: ما کودکان را به حمل سلاح تشویق نمی‌کنیم، اما مقاومت را به آنها معرفی می‌نماییم و به دنبال تربیت کودکانمان با نمایش اینگونه ارزش‌ها هستیم. البته این مجله صرفاً به موضوع مقاومت نپرداخته و موضوعات دیگر مذهبی و تربیتی را نیز به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

مجله «مهدی» تنها نمونه‌ای از مجموعه اقدامات تفریحی حزب الله برای کودکان و نوجوانان بوده و به عنوان نمونه می‌توان گفت که این گروه مقاومت، سایتی با نام «بازی کن و مقاومت کن» را راه اندازی کرده است که افراد با مراجعه به آن می‌توانند بازی‌هایی با مضمون مقاومت را انجام دهند.

در این بازی‌ها، عملیات مقاومت علیه صهیونیست‌ها نمایش داده می‌شود و بازی «قبرستان متجاوزان» از جمله این بازی‌ها است که کاربران در آن، سربازان متجاوز صهیونیست را هدف گلوله قرار می‌دهند.

نظر شما