شناسهٔ خبر: 76723 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

درصدد تأسیس جبهه آزاداندیشی ایران اسلامی هستیم

علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد: ما به دنبال طراحی و تأسیس جبهه آزاد اندیشی ایران اسلامی هستیم.

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم»، حجت‌الاسلام علی عسگری ظهر امروز در جریان مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد مشهد گفت: آزاد اندیشی موجود در دانشگاه آزاد نشان از حریت و آزاداندیشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دارد که در راس دانشگاه قرار دارند.

عسگری گفت: دغدغه دانشجویان در سال ۴۲ دفغدغه کنونی ما نیز هست، مهمترین مشکل منطقه استبداد، استعمار و افراط‌گری است.

داعش را خود آمریکایی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند، کلینتون اعلام کرده به هفتاد کشور دنیا سفر کرده و سران کشور ها را نسبت به به رسمیت شناختن این گروه بین عراق، ترکیه و سوریه توجیه کرده است، آنها اسرائیل را نیز به همین روش قبولاندند. سرانجام در منطقه چیزی جز شکست نیست.

عسگری یادآور شد: رئیس جمهور به دنبال انعطاف مقدس است، ما در شرایطی هستیم که اعتدال و عقلانیت بر فضای کشورمان حاکم است و بر همین اساس یک‌جانبه‌گرا و یک سویه نیستیم. بنای ما در شوراهای مشورتی این است ک دانشجویان و اساتید در آن  شرکت کنند و فعال باشند، فضای آزاد اندیشی را کسی نباید متوقف کند.

دوره افراط‌گری تمام شده، افرادی پیش از این در همین مشهد با باتوم‌ها دانشجویان را زدند و بردند، آن دوره سپری شده و وظیفه ما در همان دوران نیز رسیدگی به وضعیت این دانشجویان مظلوم بود. در دولت جدید ما از پای نیفتادیم و برگشته‌ایم تا در محیط دانشگاه حامی دانشجو باشیم و از دولت میخواهیم محافظه کاری نکند و در برابر زیاده‌خواهی افراط‌گران بایستد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: بنای ما در شوراهای مشورتی این است که دانشجویان و اساتید در شورا حضور فعال داشته باشند.

ما به دنبال طراحی و تأسیس جبهه آزاد اندیشی ایران اسلامی هستیم.

نظر شما