شناسهٔ خبر: 76656 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مسوولان به ۳ درصد حق اشتغال معلولان در ادارات توجه کنند

اسماعیلی نماینده مردم شهرستان زنجان و طارم در خانه ملت گفت: مسوولان به سه درصد حق اشتغال معلولان در ادارات توجه کنند تا این موضوع عملی شود که حمایت دولت را نیز می‌طلبد.

به گزارش نماینده، محمد اسماعیلی در گفت‌و‌گو با(ایسنا)، در خصوص حمایت از معلولان به ویژه روشندلان جامعه، اظهار کرد: اقدامات مثمرثمری طی سال‎های اخیر در سطح کشور و استان جهت رفاه حال این قشر از جامعه صورت گرفته است تا برای رفت و آمد در معابر شهری مشکل نداشته باشند هر چند که بازهم این اقدامات ناکافی است.

وی در خصوص مبلمان شهری افزود: مسوولان در ارتباط با مبلمان شهری ترتیبی را باید اتخاذ کنند که قشر معلول و جانباز در جامعه به راحتی در سطح شهر تردد کنند و این شرایط را روز به روز بهبود بخشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افراد در حوزه تحصیلات مشکل چندانی ندارند؛ چرا اکثر آن‌ها دارای تحصیلات عالیه هستند، مشکل اصلی این افراد بحث اشتغال است که یک مشکل جدی در سطح کشور و مختص این افراد نیست، اما معلولان و به ویژه نابینان توانایی‎هایی دارند که می‎توان از آن‌ها در سایر بخش‎ها جز تلفن‌خانه‎ها بهره گرفت.

اسماعیلی در خصوص فرهنگ‌سازی در مورد دیدگاه جامعه نسبت به این قشر، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است، اما هنوز ضعف‎هایی به چشم می‎خورد که اصحاب رسانه و مسوولان باید در این راستا تلاش کنند و دولت هم بیشتر حمایت کند تا هم به لحاظ اشتغال و هم شرایط زندگی دغدغه‌‎ای نداشته باشند.

نظر شما