شناسهٔ خبر: 76613 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس آمادگی بازنگری در قوانین مربوط به معلولان را دارد

بهمنی43 نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس گفت: مجلس آمادگی بازنگری در قوانین مربوط به معلولان را دارد.

به گزارش نماینده، مهناز بهمنی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مجلس آمادگی دارد با ارائه لوایح مناسب از جانب دولت نسبت به نحوه خدمات‌رسانی به معلولان و بازنگری در قوانین آنها اقدام کند و مطمئنا مجلسیان از طرح‌هاى پیشنهادى در زمینه مشکلات معلولان و راه حل آن استقبال مى‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه معلولان نیاز به پیگیری شدید مسئولان نظام دارد، اضافه کرد: رسیدگی و رفع مشکلات معلولان که عمدتا از طبقه محروم جامعه هستند با توجه به هزینه‌های گزاف نگهداری برای خانواده‌ها باید مد نظر دولتمردان قرار گیرد.

وی توجه به حوزه کارآفرینی برای معلولان را ضروری دانست و عنوان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از ایجاد تعاونی، برای اشتغال معلولان به منظور کارآفرینان و حمایت از این اقشار گام برداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کمک به ایاب و ذهاب معلولان، نگاه برابر بین معلولان و افراد سالم جامعه، رفع مشکلات مسکن، کاهش هزینه‌های درمانی و مشکلات پیش روی ازدواج معلولان را خواستار شد و افزود: توانمندسازی معلولان و فرهنگ‌سازی در جامعه شکل گرفته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما