شناسهٔ خبر: 76473 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حداد عادل؛ نماینده مجلسی که به سینما رفت و «شیار۱۴۳» را دید

حدادعادل43 غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فرهگستان ادب فارسی همراه با همسر خود شامگاه سه‌شنبه ۱۱ آذرماه با حضور در سینما آزادی به تماشای فیلم«شیار ۱۴۳» نشستند.

به گزارش نماینده  چندی پیش حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه آیا فیلم شیار 143 را دیده‌اید و نظرتان چیست؟ گفت: هنوز فرصت نکردم که این فیلم را ببینم اما به‌زودی این فیلم را خواهم دید، احساس می‌کنم در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس جامعه ما به‌سوی نوآوری و گسترش کمی و اعتلای کیفی پیش می‌رود.

وی همچنین افزود: این موضوع را هم می‌توان در عرصه خاطرات دفاع مقدس و هم در سینمای دفاع مقدس شاهد بود. این مهم موجب شده که سینما به داخل خانواده شهدا راه پیدا کند. هفته گذشته به دیدار مادرم رفته بودم که او به من گفت: امشب می‌خواهم به دیدن فیلم «شیار 143» بروم، مادر من 85ساله است و زمانی که از او پرسیدم فیلم چگونه بود. او گفت که  راضی است.

رئیس فرهنگستان زبان فارسی تصریح کرد: فیلم شیار 143 نشان داد که مادران و خانواده‌های شهدا نیز با سینمای ایران ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و از آن بهره می‌برند.

شامگاه سه‌شنبه 11 آذرماه حدادعادل همراه همسر خود دکتر طیبه ماهروزاده با حضور در سینما آزادی به تماشای فیلم«شیار 143» نشستند. این نماینده مجلس در این دیدار چند جلد از کلام الله مجید با ترجمه ای از خودش را به نرگس آبیار نویسنده و کارگردان، محمد حسین قاسمی تهیه کننده، سامان صفاری بازیگر و بهزاد هاشمی مجری طرح فیلم سینمایی «شیار 143» تقدیم کرد.

دکتر حداد عادل هنگام اهدای قرآن خطاب به نرگس آبیار گفت: خوشحالم که برای دیدن فیلم سینمایی «شیار 143» به سینما آمده ام. من پیشتر از طریق رسانه‌ها درباره شما شنیده و خوانده بودم و خرسندم که اکنون فرصتی دست داد تا کارگردان این فیلم سینمایی را از نزدیک ببینیم و با شما آشنا شوم.

همچنین طیبه ماهروزاده عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و همسر غلامعلی حدادعادل در سخنانی گفت: واقعیت این است که مشغله روزانه اجازه دیدن برخی از فیلم های روز را نمی دهد اما زمانی که شنیدم قرار ست فیلم «شیار 143» به کارگردانی یک بانوی فعال در عرصه ادبیات و سینما را ببینم با وجود همه مشغله کاری، برای دیدن این فیلم سینمایی آمدم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که بانوان مملکتمان در عرصه های مختلف حضور پر رنگی دارند و امیدوارم شرایط مناسب برای ساخت آثاری از این دست بیش از پیش فراهم شود.

نظر شما