شناسهٔ خبر: 76280 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

خاموشی: حماسه حسینی بیداری اسلامی را تضمین کرده است

سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب عکس «پیاده آمده ام» با تقدیر از دست اندرکاران تدوین و چاپ این اثر گفت: امروز حماسه حسینی، بیداری کشورهای اسلامی و مقاومت را تضمین کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، مراسم رونمایی از کتاب عکس «پیاده آمده ام» (عکس هایی از پیاده روی اربعین حسینی) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا زائری، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، و دکتر فاضل نظری رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری عصر امروز دوشنبه دهم آذر در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

این کتاب مجموعه عکس های سید احسان باقری از پیاده روی میلیونی زوار امام حسین در اربعین حسینی است که از سوی انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی چاپ و منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری در آیین رونمایی از این کتاب در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به راه و روش امام حسین گفت: آیا تا به حال جایی شنیده اید که کسی بتواند زودتر از پیغمبر به ایشان سلام بدهد؟ آیا در عالم کسی می تواند زودتر از اباعبدالله به او سلام کند؟ پاسخ این است: خیر هر بار که ما به سیدالشهدا سلام می کنیم، او قبل از ما به ما سلام کرده است در واقع سلام ما، جواب سلام ما است نه سلام ما.

پیاده آمده ام

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی گفت: در جلسه ای بودم که کسی سوال کرد سند شرعی این کار که مردم پیاده به کربلا می روند چیست و چه دلیلی دارد که این راه سخت را پیاده می روند؟ به او گفتم فردی می خواست مقامات عرفانی و معرفتی را برای افرادی که نمی فهمند، توضیح دهد. دید هرچقدر تلاش می کند، نمی شود و به ناچار گفت آیا یک نوزاد لذت یک آدم بالغ را می فهمد و فرد مخاطب هم گفت خیر و من هم به او گفتم که قضیه این گونه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سپس با بیان اینکه سالیانه ۵ میلیون نفر به حج واجب می روند گفت: سال گذشته آمار زوار امام حسین را ۲۰ میلیون نفر اعلام کردند امسال گفته اند که ۱۰ میلیون نفر هم مازاد هستند و این در حالی است که امسال تکفیری ها بیداد کردند خیلی ها را به جهت ولای اهل بیت با اره سر بریدند صد ها هزار نفر را کشتند و خودتان می بینید در عراق و سوریه چه کار می کنند.

خاموشی سپس گفت: ما در اینجا بحث عفاف و حجاب را مطرح می کنیم ولی شما متن این موضوع را تنها در اربعین می توانید ببینید؛ شاید نیمی از زوار امام حسین(ع) در اربعین زن باشند ولی حتی یک تار مو هم بیرون نمی بینید. نگاه ما این است که این حماسه اسلام راستین حماسه تقریب و حماسه بقای اسلام است.

وی اضافه کرد: من به همه توصیه می کنم که این حماسه را از نزدیک دریابند و ببینند چراکه امروز حماسه کربلا، بیداری کشورهای اسلامی و مقاومت جهان اسلام را تضمین کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در مراسم رونمایی از کتاب عکس «پیاده آمده ام» صحبت می کرد خطاب به دست اندرکاران تدوین و انتشار این کتاب گفت: کار خیلی خوبی کردید که فقط عکس چاپ کرده اید خوب است همین روال را ادامه بدهید.

در ادامه  فاضل نظری به خوانش اشعاری در وصف حضرت سیدالشهداء (ع) پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین  پناهیان در سخنانی با بیان اینکه امروز سوال بیشتر جوانان ما این است که چکار کنیم که شغل خوب و کار خوب پیدا کنیم گفت: کار خوب کاری است که بتواند شما را به اقیانوسی مانند امام حسین وصل کند.

همچنین کار خوب کاری است که آدم بتواند با تمام وجود خودش را هزینه کند و هرچه هم در آن کار ضرر کند، قلبا راضی باشد و بگوید میرزد و هرچه هم کارش زیبا از آب دربیاید، باز هم شرمنده باشد، شرمنده صاحب کارش.

وی افزود: امام حسین نگذاشت کسی در کربلا بدون شرمندگی عبور کند تنها کسی که بدون شرمندگی عبور کرد زینب بود که با شرمندگی بازگشت. کار خوب، کاری نیست که به خاطرش برای انسان کف بزنند کار خوب کار ناتمام است. کاری است که آدم جلوی صاحب کارش شرم کند که سر بلند کند. در یک کلام کار خوب کاری است که فقط برای سید الشهدا انجام بدهید بقیه کارهای در نهایت، نسبتا خوب هستند و نه خوب.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همچنین گفت: این گونه نیست که هیچ یک از هنرمندانی که برای امام حسین شعر سرودند و کار انجام دادند، شرمنده ایشان نباشند. این یکی از مختصات کار خوب است و امیدوارم دعای حضرت زینب شامل حال آقای باقری (تدوین کننده کتاب) بشود.

در پایان این مراسم و پس از قرائت مقدمه کتاب «پیاده آمده ام» توسط سید احسان باقری از این اثر رونمایی شد.

نظر شما