شناسهٔ خبر: 76236 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده مرند و جلفا خواستار شد

تسریع در رفع مشکل انتقال ارز از مناطق آزاد به خارج از کشور

کمک مالی مناطق ازاد به رسانه‌های اصلاح طلب/درگیری برای کمک 250 میلیونی به روزنامه خاص نماینده مردم مرند و جلفا خواستار تسهیل روند انتقال ارز از مناطق آزاد به خارج از کشور شد.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسن نژاد در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس در حال توسعه بوده و نیازمند همکاری و توجه ویژه از سوی مسئولان استانی است.

حسن نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر مقابله با انتقال ارز به خارج از کشور توسط برخی نهادها گفت: این امر مورد انتقاد بنده نیز هست و در این رابطه مکاتبات لازم با تعزیرات انجام شده است.

وی راه حل جلوگیری از بروز مشکلات در انتقال ارز از منطقه آزاد ارس به خارج از کشور را استقرار اداره تعزیرات در این منطقه اعلام کرد.

حسن نژاد با اشاره به رشد سرمایه گذاری ها در ارس گفت: در یک و نیم سال گذشته توسعه چشمگیری در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت و تجارت منطقه انجام شده و ارس تنها منطقه آزاد ایران به لحاظ توسعه صنعتی است.

از کلنگ زنی یک نیروگاه تولید برق در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: این نیروگاه با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان در این منطقه احداث خواهد شد تا نیاز برق کارخانجات و واحدهای تولیدی فعلی و در حال احداث را تامین کند.

نماینده مردم مرند و جلفا با تاکید بر لزوم بهره‌مندی حداکثری از مزیت های موجود در ارس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت های بالقوه و قابل سرمایه گذاری در این منطقه آزاد حوزه گردشگری و توریسم است که با تحولات چشمگیر در سال‌های اخیر تردد روزانه از تبریز به جلفا از سه هزار و ۵۰۰ خودرو به تردد ۴۵ هزار خودرو افزایش یافته است.

وی در رابطه با وجود مشکلات بانکی در منطقه آزاد ارس گفت: این مشکل در کل مناطق آزاد وجود دارد، اما پیگیر رفع مشکلات بانکی سرمایه گذاران هستیم.

نظر شما