شناسهٔ خبر: 76225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه‌کرد یک درصد بودجه خود در ورزش شدند

مجلس براساس مصوبه مجلس دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند یک درصد از بودجه خود را به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان اختصاص دهند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده الحاقی ۱۲ این طرح با ۱۳۶ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه مجلس دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و موسسات و شرکت ها مجازند به‌منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی یک درصد از بودجه خود باستثنای فصول(۱) و (۶) هزینه‌ای وهزینه‌های مستقیم را که طی دستورالعملی توسط وزارت ورزش و امورجوانان و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تهیه و ابلاغ می‌شود، هزینه کنند.

وکلای ملت با تصویب تبصره ۱ این ماده مقرر کردند ۳۰ درصد از این اعتبارصرف توسعه فضاهای ورزشی در مدارس شود.

بهارستان‌نشینان در تبصره ۲ نیز مصوب کردند ۳۰ درصد اعتبار برای تکمیل فضاها و اماکن‌ورزشی در اختیار وزارت ورزش‌وجوانان قرار می‌گیرد. حداقل ۳۰ درصد منابع موضوع این تبصره صرف توسعه ورزش در روستاها می‌شود.

 

نظر شما