شناسهٔ خبر: 76184 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در گفتگو با روح الله حجازی/

آخرین فیلمم به معنی واقعی کلمه سینما است

روح الله حجازی/1 روح اله حجازی گفت: نه اینکه آثار قبلی ام سینما نباشد اما در مرگ ماهی از بهترین‌های سینمای ایران وجود دارند و این اثر به معنای اصیل کلمه است.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "روح الله حجازی" کارگردان فیلم سینمایی "مرگ ماهی"، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص این اثر گفت: "مرگ ماهی" چهارمین اثر سینمایی من و در ادامه‌ی دو فیلم قبلی‌ام تحت عنوان آقای محمودی و بانو "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" تولید می شود ولی به جهت فرم و ساختار متفاوت است.

وی افزود: "مرگ ماهی " داستان یک خانواده است که به جهت یک اتفاق، دور هم جمع می شوند و در واقع ژانر اثر، خانوادگی – اجتماعی است.

روح الله حجازی، در خصوص موقعیت این اثر خود در جشنواره فجر اظهار داشت: دو فیلم اول من، در دوره‌های قبل به بخش مسابقه راه پیدا نکرد و فیلم سوم هم که یک سالی جلوی آن گرفته شد و سال گذشته در بخش بین الملل جشنواره به نمایش در آمد؛ اما "مرگ ماهی" با عواملی که دارد امیدوارم جایگاه مناسبی در جشنواره فجر پیدا کند چرا که در جلو و پشت دوربین این فیلم بهترین‌های سینمای ایران وجود دارند. 

حجازی ، بیان کرد: ماطبق زمان مشخص که جشنواره تعیین کرده فیلم را ارائه خواهیم داد، چون همزمان با فیلم برداری ، تدوین آن را هم انجام می‌دهیم و هم اکنون ۲۰ دقیقه از فیلم مونتاژ شده و تا پایان همین ماه آماده می‌شود و مراحل آن طبق آیین جشنواره طی خواهد شد. 

وی در خصوص اسامی اعضای هیأت  انتخاب اظهار داشت: ترکیب هیأت داوران ترکیب خوبی بود چون گزینه‌های انتخابی از کارگردانان و افراد ارشاد گزینه‌های مناسبی بودند و به نظرم انتخاب مجید مجیدی هم به عنوان رئیس هیأت داوران بسیار مناسب بوده است.

حجازی، در پایان در خصوص ویژگی مرگ ماهی خاطر نشان کرد ،"مرگ ماهی" نسبت به کار‌های قبلی‌ام به معنای واقعی سینما است نه اینکه آثار قبلی‌ام سینما نبودند، اما مرگ ماهی سینما به معنی اصیل کلمه است و این اثر لحظاتی دارد که با قاب بندی  و نور محمد"کلاری" به همراه بازیگری خوب آن ماندگار خواهد شد.

گفتنی است:فیلم سینمایی "مرگ ماهی " به کارگردانی روح الله حجازی، و بازیگرانی چون مهناز افشار، پانته‌آ بهرام، علی مصفا، طناز طباطبائی، بهرنگ علوی ، ریما رامین فر و ...هم اکنون در حال تصویر برداری برای حضور در جشنواره فجر سی و سوم به سر می برد.

نظر شما