شناسهٔ خبر: 76131 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

پژو پارس و ۲۰۶ بازار حاشیه دارند

رئیس شورای رقابت رییس شورای رقابت درباره موضوع بازار حاشیه خودروها نیز گفت: در این زمینه نیز به جز دو خودروی پژو پارس و ۲۰۶ که بازار حاشیه دارند وضعیت سایر خودروها خوب است

به گزارش نماینده رضا شیوا در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات آخرین جلسه شورای رقابت که قرار بود در آن دو خودروی دنا و ام وی ام قیمت گذاری شوند، اظهار کرد: بحث ام وی ام که اصلا مطرح نشد در مورد دنا نیز متاسفانه شورا به جمع بندی نرسید.

وی افزود:شورا از مرکز و کارشناسان درباره خودروی دنا اطلاعات جدیدی خواست که قرار است این هفته در جلسه شورا این بحث مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای رقابت همچنین با بیان این‌که بخش دیگری از این جلسه به گزارش عملکرد خودروسازان در رابطه با پنج شرط شورا اختصاص داشت، تصریح کرد: پنج شرط شورای رقابت شامل قراردادها، روش فروش، تولید، بازار حاشیه و آپشن‌ها بود که خوشبختانه با اطلاعاتی که کارشناسان جمع‌آوری کرده بودند در رابطه با قراردادها وضعیت بسیار مناسب است.

شیوا خاطرنشان کرد: در رابطه با تولید نیز وضعیت خودروسازان خوب است، یعنی تولیدشان براساس آن چیزی که تنظیم کرده بودند انجام شده بود و از سوی دیگر با تنظیم مجدد قراردادها انصاف در آن‌ها رعایت شده بود و در حال حاضر قراردادها هم به نفع خریدار و هم فروشنده است.

وی درباره موضوع بازار حاشیه خودروها نیز گفت: در این زمینه نیز به جز دو خودروی پژو پارس و ۲۰۶ که بازار حاشیه دارند وضعیت سایر خودروها خوب است که البته بازار حاشیه این دو خودرو نیز نسبت به گذشته کمتر شده با این حال تاکید شورا بر این است که این خودروسازان تولیدشان را افزایش دهند تا بازار حاشیه به طور کامل از بین برود.

نظر شما