شناسهٔ خبر: 76128 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق:

ایران از دولت مشروع و قانونی عراق حمایت می کند/ مسئولیت سازمان ملل شناسایی مدافعین تروریست و داعش در منطقه است

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئولیت سازمان ملل شناسایی کشورهایی است که از تروریسم و داعش در منطقه دفاع می‌کنند، گفت: اگر این گروه‌ها از خارج از مرزهای عراق حمایت نشوند توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهند خورد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با ملادنف نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه با تروریسم در همه جهان از جمله عراق، پاکستان، سوریه و لبنان مبارزه کنیم، گفت: باید اقدامات آنان را محکوم نماییم و باید سازمان ملل فعالیت‌های جدی‌تری از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش حضور دارند که ما در کمک به مردم عراق تردید نمی‌کنیم و به سوریه و لبنان هم کمک خواهیم کرد اما معتقدیم باید مشکلات به صورت مسالمت‌آمیز و نه با زور و شیوه‌های نظامی حل و فصل شود.

ولایتی با بیان اینکه امروز شاهدیم برخی کشورهای غربی و منطقه به خود اجازه دخالت و تصمیم‌گیری در مورد کشورهای دیگر مانند عراق و سوریه را می‌دهند، خاطرنشان کرد: آنان اعلام می‌کنند که حکومت و دولت این کشورها باید تغییر کند و حتی به فعالیت‌های نظامی علیه حکومت‌های قانونی این کشورها کمک می‌کند و به تروریست‌ها در جهت ناامنی یاری می‌رسانند که این برخلاف تمامی قوانین بین‌الملل است و سازمان ملل باید با جدیت از این گونه دخالت ها و فعالیت‌ها جلوگیری کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ایران تا جایی که بتواند از دولت مشروع و قانونی و مورد نظر مردم و ملت عراق دفاع می‌کند، تصریح کرد: دفاع ایران به این دلیل است که حکومت عراق توسط ملت این کشور انتخاب شده است، ضمن اینکه ایران و عراق از نظر فرهنگی، تاریخی و چعرافیایی مشترکات بسیاری دارند.

ولایتی همچنین درباره گروه داعش نیز گفت: امروز داعش و برخی دیگر از تروریست‌ها توسط برخی کشورهای منطقه و غربی تشکیل شده‌اند که مدعی مبارزه با تروریسم هستند در حالی که برخی از این کشورها  آموزش، منابع مالی و نظامی آنان را نیز فراهم کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئولیت سازمان ملل شناسایی کشورهایی است که از تروریسم و داعش دفاع می کنند خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید به طور دقیق فعالیت کند و کشورهایی را که از تروریسم و داعش در منطقه دفاع می‌کنند، شناسایی کند چراکه آنان اگر این گروه‌های تروریستی از خارج از مرزهای عراق حمایت نشوند توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهند خورد.

وی با اشاره همکاری ایران اظهار داشت: ایران آمادگی دارد در سطح بین‌المللی همکاری نماید و نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در پایان اعلام کرد امیدوارم از نقطه‌نظرات ایران در این موضوع استفاده کنند.

 

نظر شما