شناسهٔ خبر: 76069 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان مدرس‌وار مقوله نظارت را دریابند

کراپ‌شده - پورمختار نماینده کبودرآهنگ گفت: نمایندگان مجلس به دور از هرگونه شائبه سیاسی یا منافع جناحی، مدرس‌وار مقوله نظارت را دریابند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: نیاز و ضرورت مدیریت امروز در عرصه‌های مختلف، برخورداری از فرهنگ و تفکر بسیجی است و همانگونه که این تفکر در هشت سال دفاع مقدس معجزه قرن را با مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران بر دشمنان رقم زد، با پیوند ناگسستنی بین این تفکر با مدیریت جهادی لازم است همه مسئولان و کارگزاران نظام با تمسک به فرهنگ بسیج، مدیریت جهادی را برای گذر از شرایط حساس کنونی و خلق حماسه دیگر در اقتصاد و فرهنگ در عمل به اثبات رسانند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس افزود: شهید مدرس با درک درست از ضرورت نظارت بر عملکرد مسئولان، تمام همت خود را بر اجرای قانون و جلوگیری از انحراف آنها در این مقوله مهم به کار بست و با کسب توفیقات بزرگ، مأموریت الهی خود را در جایگاه نمایندگی ملت در مجلس شورای اسلامی به خوبی ادا کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: امروز نیز تمرکز بر نظارت و نحوه رسیدگی به بررسی اجرای قوانین و صحت عمل دستگاه‌ها ضامن رسیدن به اهداف و سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب است و نمایندگان مجلس در این خصوص رسالت تاریخی دارند تا به دور از هرگونه شائبه سیاسی یا منافع جناحی و اهداف جزئی یا محلی، مدرس‌وار و بدون نگرانی و واهمه از حرف و حدیث‌ها با شجاعت و منطقی اسلامی و انسانی، مقوله نظارت را دریابند.

پورمختار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ خاطرنشان کرد: امیدوارم با احساس پشتوانه و حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی و نمایندگان مجلس، ‌ تیم مذاکره‌کننده بدون هیچ نگرانی از شکست احتمالی مذاکرات در چارچوب اهداف و سیاست‌ها و خطوط ترسیمی نظام حرکت کنند که پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ ایران است.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در انتظار برداشتن گام‌های عملی در این ارتباط و به ویژه حمایت از بخش تولید هستیم، ضرورت اصلاح در میزان سود بانکی، الزام بانک‌ها به سوق منابع خود به سمت تولید، برقراری تسهیلات عینی و عملی برای تولیدکنندگان و برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از تسهیلات می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج و جریان امور را سرعت بخشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه بیان داشت: متولیان امور فرهنگی کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و در رأس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی بر گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی و پیوند فرهنگ و اقتصاد برای تشویق همگان به کار و اشتغال مولد، وجدان کاری، ارتقای کیفیت محصولات داخلی و جهادی شبانه‌روزی در همه عرصه‌های تولید مسئولیت تاریخی دارند و البته نظارت مجلس و نمایندگان در این خصوص کارساز و بسیار مهم است.

پورمختار اضافه کرد: از ارکان سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی است، لازمه توفیق در این مهم، ورود سران قوای سه‌گانه، نگاه به درون سازمان‌ها و اصلاح نابسامانی‌ها و برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسدین در هر مقام و موقعیت است.

وی همچنین تصریح کرد: موضوع مهم حمایت از سرمایه و کار ایرانی که چهار سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، همچنان از نیازها و ضرورت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است و حمایت از محصولات داخلی در مقابل واردات و سیاست‌گذاری درست و هدفمند در این خصوص از سوی وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت ضامن حمایت از کار ایرانی است و در این راستا، حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت اقتصادی و روانی برای فعالان سالم اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است.

نماینده کبودرآهنگ گفت: عملکرد بعضی دستگاه‌ها در ارتباط با بحث حمایت از کار و سرمایه ایرانی متأسفانه امنیت را سلب و زمینه خروج و عدم مشارکت آنها را فراهم کرده است، حتی بعضی از اقدامات به نوعی است که حامیان سرمایه‌گذاری نیز از خوف انگ و اتهام‌زدن احساس ناامنی می‌کنند، از این رو ضروری است مجلس شورای اسلامی در این رابطه تصمیم قاطع و اساسی و منطبق با منویات مقام معظم رهبری اتخاذ کند.

پورمختار در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما