شناسهٔ خبر: 75884 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

چشم داشتن به لطف قدرت‌های سلطه‌گر با عقل و تدبیر مغایرت دارد

نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس گفت: روحیه اشرافی، رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی خطرات جدی است که دولت را تهدید می‌کند و اداره امور و ثروت برخی از وزرا خود نیازمند یک وزارتخانه است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: فرهنگ بسیجی و رویکرد ایثار و خدمت تنها راه گذر از موانع، دشمنی و کارشکنی‌های جهان سلطه است.

وی افزود: اعتماد به ظرفیت‌های درونی به ویژه باور به جوانان پرشور، متدین، متخصص و دانشمند کشورمان می‌تواند قدرت درونی و اقتصاد مقاومتی را به سرانجام رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: چشم داشتن به لطف و مرحمت دشمنان قسم خورده و قدرت‌های سلطه‌گر از جمله آمریکای عهدشکن خودبرتربین و زورگو با عقل و تدبیر مغایرت دارد، آمریکا و همپیمانان جهانی و منطقه‌ای او با فعالیت‌های هسته‌ای حقوق بشر و ادعاهای مشابه مشکلی ندارند آنها با جمهوری اسلامی و مکتب اهل بیت مشکل دارند.

نقوی حسینی تصریح کرد: مشکل نظام سلطه، به ویژه آمریکا این است که جمهوری اسلامی صاحب سبک است سبکی که آرام آرام می‌رود تا بساط استکبار، سلطه‌گری، ‌ ظلم و بی‌عدالتی آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گری را برچیند، سبکی که با محوریت ولایت فقیه مردم‌سالاری دینی را به عنوان الگوی جدیدی از حکومت به دنیا معرفی کرده و به همین دلیل مذاکرات هسته‌ای مهم است.

وی اضافه کرد: شعاع و دامنه اثرگذاری مذاکرات را نباید به سطح حداقلی آن کاهش داد، بنابراین تیم مذاکره کننده باید بداند که رسالت و تکلیف سنگینی بر عهده دارد و البته نیازمند حمایت همه‌جانبه نیز است، چراکه پیروزی در این رویارویی برای ملت و کشور و نظام پیروزی سبک و روش مردم‌سالاری دینی و حقانیت ملت ماست و الاّ امام امت امیدی به دشمن عهدشکن ندارد، از این رو ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا از سوی تیم‌مذاکره کننده مورد حمایت ملت خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب راه حل پیروزی را اعتماد به قدرت درونی و اقتصاد مقاومتی می‌دانند و در این مسیر دولت و مجلس و سایر قوا و جریانات سیاسی  مسئولیتی سنگین دارند و البته مسئولیت دولت سنگین‌تر است.

نماینده ورامین در ادامه بیان داشت: سایه رکود تورم و بحران اشتغال در اقتصاد و صنعت کشور سنگینی می‌کند و با شعار و ارقام ساختگی هم حل نمی‌شود، بلکه نیازمند همت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی است و در این مسیر سخت و دشوار با سه تحلیل روبه‌روست روحیه اشرافی، رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی از خطرات جدی است که دولت را تهدید می‌کند و اداره امور و ثروت برخی از وزرا خود نیازمند یک وزارتخانه است.

نقوی‌ حسینی عنوان کرد: سیاست‌زدگی بیش از حد و اعمال آن در تصمیم‌گیری‌ها و بسیج امکانات دولت نه در جهت خدمت به مردم، بلکه در جهت حذف رقبا، تسخیر مجلس آینده و انتخابات مسئله‌دار خطر جدی است که دولت را تهدید می‌کند و فرصت خدمت به دولت را از مردم می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: عدم توجه به مطالبات واقعی مردم، اتخاذ تصمیماتی بر خلاف مصالح و مطالبات مردم، ضایع کردن تلاش‌ها و خدمات نظام و دولت‌های گذشته و عدم وجود غیرت خدمت‌گذاری به محرومان و اقشار ضعیف جامعه، دولت را به شدت تهدید می‌کند.

وی افزود: از هیأت رئیسه مجلس تقاضا دارم که وزیر امور خارجه را در یک جلسه علنی به مجلس دعوت کند، چراکه در جلسه غیر علنی امروز آقای ظریف هیچ مطلبی را به نمایندگان نگفته‌اند و شاید در جلسه علنی نکاتی از محتوای مذاکرات را به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده ورامین در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما