شناسهٔ خبر: 75853 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترویج کتاب از تریبون نماز جمعه

استقبال از کتاب «من زنده‌ام» بعد از معرفی در نمازجمعه شهرکرد

من زنده ام/1 کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد روز گذشته در نماز جمعه شهرکرد به نمازگزاران معرفی شد که در پایان نماز با استقبال مخاطبان روبرو شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، قرار بود جمعه هفتم آذر (دیروز) کتاب «من زنده‌ام» در قالب طرح ترویج کتاب در فرصت ۵ دقیقه‌ای پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور معرفی و عرضه شود. اما در شهرکرد اتفاق به صورت دیگری رقم خورد و در یک ابتکار زیبا  کتاب «من زنده‌ام» بعد از خطبه‌های نماز جمعه و در فرصت قبل از نماز عصر یعنی زمانی که مخاطبان بیشتری برای بهره بردن از این برنامه در مصلی شهرکرد حضور داشتند معرفی شد که مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.

مجری این طرح در استان چهارمحال و بختیاری پس از معرفی این طرح ضمن بیان دیدگاه مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در خصوص موضوع کتاب و کتاب خوانی به معرفی کتاب «من زنده‌ام» پرداخت.

سید سراج‌الدین جزائری از فعالان حوزه کتاب در شهرکرد در خصوص تبلیغ این کتاب  گفت:«من زنده‌ام» خاطرات دوران اسارت ۴ ساله معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعثی عراق به روایت و قلم خودش است که توسط انتشارات بروج روانه بازار شده است.

وی ضمن اشاره به خصوصیات ویژه این کتاب گفت: در نگاه اول به طرح روی جلد و موضوع کتاب که می‌نگریم، به نظر می‌رسد مخاطب غالب کتاب، قشر بانوان باشد که با مطالعه بیشتر کتاب این حس تشدید می‌شود. البته این به این معنا نیست که این کتاب برای مخاطب مرد مناسب نیست بلکه هر مخاطبی می‌تواند لذت کافی را از مطالعه این کتاب ببرد.

به طوری که مقام معظم رهبری پس از مطالعه کتاب «من زنده ‌ام» بر حاشیه آن می‌نویسند:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دو گانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و رنج‌‌‎ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پر شمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن. این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.»

جزائری از نمازگزاران جمعه این هفته در شهرکرد دعوت کرد تا با خواندن این کتاب علاوه بر لذت بردن ازمطالعه آن از رشادت‌های زنان برومند این مرز و بوم آگاه شوند.

وی درپایان ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به جهت حمایت و راهنمایی‌های ایشان در اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد که این برنامه قدم مثبتی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

همچنین پس از معرفی کتاب و اقامه نماز عصر؛ کتاب «من زنده‌ام» به صورت گسترده در مکان‌های مختلف در صحن مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد عرضه شد که با استقبال  بی نظیر نمازگزاران مواجه شد.

 

 

نظر شما