شناسهٔ خبر: 75626 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

داعش محصول پروژه ۲۵ ساله رژیم صهیونیستی براي تجزيه كشورهای اسلامی است

وزارت امور خارجه مدير كل كشورهاي مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه گفت: اسرائيل و آمريكا با نگاه راهبردي دنبال ايجاد تفرقه و تجزيه كشورهاي اسلامي است كه از ۲۵ سل پيش براي عمليتاي شدن اين هدف طراحي كرده و امروز محصول آن "داعش" است.

به گزارش نماینده، مرتضی مرادیان مدير كل كشورهاي مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در اجتماع بسيجيان شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) درباره كينه توزي آمريكا نسبت به جمهوري اسلامي ايران گفت:پيروزي انقلاب اسلامي موجب قطع دست آمريكا از منطقه شد به طوري كه هيچ كشوري در منطقه نتوانست ايران دوره پهلوي را براي آمريكا پر كند و لذاست كه آمريكائيها بيش از بيش به خاطر از دست رفتن منافع خود عصباني هستند.

وي با اشاره به اين كه يافته تيم تحقيقاتي رژيم صهيونيستي و آمريكا نشان ميدهد كه آنان هدف قرار دادن فرهنگ عاشورا و اعتقاد به منجي در ايران شيعي را برنامه جدي در فروپاشيدن نظام اسلامي دنبال مي كنند افزود: تحريف در مراسم هاي عزاداري كه در دو دهه اخير شدت پيدا كرده است فقط براي زمين گير كردن تفكر شيعه است كه از طريق ابزار موثري چون ماهواره به جاي پخش سينه زني و زنجيرزني روي قمه زني با هدف ترويج خشونت تمركز ميكنند.

سفير سابق ايران در كره شمالي اظهارداشت داشت: اسرائيل و آمريكا با نگاه راهبردي دنبال ايجاد تفرقه و تجزيه كشورهاي اسلامي است كه از ۲۵ سل پيش براي عمليتاي شدن اين هدف طراحي كرده و امروز محصول آن "داعش" است و متاسفانه بسياري از كشورها را با بحران جدي مواجه كرده است.

وي با بيان اين كه البته به خاطر نفوذ معنوي و كمك ايران به كشورهاي اسلامي پروژه تجزيه عراق، سوريه، لبنان و ... با شكست مواجه شده و مردم اين كشورها اتحاد خود را حفظ و با دشمنان مقابله نمايند و اميدواري بتوانند اين بحران را با موفقيت پشت سر بگذارند.

مراديان در ادامه با اشاره به حساسيت حوزه كشورهاي مشترك المنافع و از جمله منطقه آسياي ميانه و قفقاز و رشد گروههاي تكفيري و انحرافي در اين كشورها گفت: بحران هاي اساسي از جمله بحران قره باغ، جنگ اوكراين و مسئله گرجستان و ... و نيز جوان بدون دولتها، عدم تحكيم ساختارها، سردرگمي اين كشورها در تمايل به آمريكا يا روسيه، ناآگاهي مردم از اسلام حقيقي و دهها دليل عمده ديگر موجب پرورش و رشد افكار تند و انحرافي شده و اين منطقه را در آينده با وضعيت پرخطري مواجه ساخته است.

وي افزود: پيش بيني مي شد گروههاي تكفيري از جمله داعش بعد از شكست در سوريه به سمت قفقاز و آسياي ميانه گسيل شوند اما به دلايل متعدد به عراق حمله كردند كه در آينده ممكن است اين بحران به سمت كشورهاي واقع در شمال ايران (قفقاز و آسياي ميانه) كشيده شود و مي بايست با حساسيت موضوع را دنبال كنيم.

مدير كل كشورهاي مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه با تاكيد بر اين كه صهيونيستها در ميان كشورهاي اسلامي جنگ مذهبي به راه انداخته اند گفت: فرهنگ عاشورايي هر چه قدر بين المللي باشد به همان اندازه خشونت رنگ مي بازد و اين مسئوليت همه ما از جمله بسيجيان را براي ْگاهي بخشي و بصيرت افزايي سنگين تر مي كند.

نظر شما