شناسهٔ خبر: 75549 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ولایتی:

بیداری اسلامی متوقف نشده است

ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز بیداری اسلامی برخلاف تصور برخی کشورها متوقف نشده و امت اسلام همواره بیدار است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر سه شنبه در هفتمین جلسه نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی که با حضور شخصیت های برجسته ای از جهان اسلام برگزار شد افزود: مجمع جهانی بیداری اسلامی پس از شروع امواج بیداری اسلامی در مصر، تونس و لیبی و دیگر کشورها به خصوص کشورهای جهان عرب با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و اولین مجمع عمومی آن حدود چهار سال پیش برگزار شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این مجمع نیز در تهران تاسیس شده است و یکی از مصوبات این مجمع تشکیل شورای عالی مجمع بیداری اسلامی بوده که تاکنون هفت نشست در این زمینه برگزار شده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ضرورت دارد که در فواصل نزدیک با توجه به ضرورت ها مجمع بیداری اسلامی تشکیل جلسه دهد.

ولایتی با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مسائل مختلفی مواجه است گفت: فرصت ها و تهدیدهای پیش روی جریان بیداری اسلامی، مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و موج سوم انتفاضه، نقش تکفیری ها در انحراف روند بیداری اسلامی و وحدت امت اسلام و نقش مسلمانان در ایجاد تمدن نوین اسلامی از مهمترین محورهای هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای پیش روی این جریان گفت: اینطور نیست که استکبار جهانی و عامل منطقه ای آنان یعنی صهیونیست ها در موضع قدرت باشند؛ آنان با ایجاد گروه های تکفیری به دنبال خراب کردن چهره اسلام و تفرقه در بین مسلمانان هستند.

ولایتی افزود: می بینیم که تکفیری ها سر کودک نابالغ را در جلوی دوربین ها قطع می کنند که ما در تاریخ چنین چیزی را ندیده ایم؛ اینها چگونه می توانند نام خود را انسان بگذارند و زنان و کودکان بی گناه را به قتل برسانند.

وی ادامه داد: یقین داریم آمریکایی ها و انگلیسی ها و حامی منطقه ای آنها با طراحی گروه هایی تحت عنوان تکفیری به دنبال مقابله با جریان بیداری اسلامی هستند که باید بگویم برخلاف تصور آنان بیداری اسلامی متوقف نشده است.

وی همچنین به حمایت برخی کشورهای منطقه از تکفیری ها اشاره کرد و گفت: مردم عراق، سوریه و یمن با توکل به خدا و با تکیه بر توان داخلی خود در مقابل گروه های تروریستی تکفیری ایستادند و پیروز شدند که این از نتایج بیداری اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و موج سوم انتفاضه اشاره کرد و گفت: ما مفتخریم که فلسطینی ها ۵۱ روز در مقابل صهیونیست ها مقاومت کنند و در نهایت آنان را شکست دهند و پیروز شوند.

ولایتی افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث شد که فشار برای برگزاری نماز جماعت در مسجد الاقصی کم شود.

وی ادامه داد: آن زمانی که غزه در زیر فشار صهیونیست ها بود برخی کشورها حتی یک کلمه نیز نگفتند در حالی که مدعی اسلام هستند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین گفت: تکفیری ها به دنبال تفرقه در بین مسلمانان هستند و تنها راهکار و چاره این است که ما به دنبال وحدت امت اسلامی حرکت کنیم.

ولایتی افزود: باید در مقابل تکفیری ها ایستاد و برای وحدت مسلمانان تلاش کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نشست امروز با برخی علما و شخصیت های برجسته جهان اسلامی گفت: اگر همه جهان اسلام به اندازه ایران به مردم فلسطین کمک کنند دیگر چیزی به نام موجود نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با وحدت امت اسلامی در جهت احیای مجدد تمدن اسلامی گام برداریم.

نظر شما