شناسهٔ خبر: 75536 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

وعده فرهادی به نمایندگان مجلس:

در وزارت علوم اصحاب خودم را روی کار می آورم و از اصحاب فتنه استفاده نخواهم کرد

عطاء الله سلطانی صبور431 سلطانی صبور، در گفتگو با نماینده: در جلسه ای که با آقای فرهادی داشتیم ایشان را فردی متدین و متعهد دیدیم و احتمال می دهیم که ایشان از نمایندگان رای اعتماد بگیرند.

عطاالله سلطانی صبور، نماینده همدان و رزن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نماینده درباره "دکتر فرهادی"  گزینه پیشنهادی وزارت علوم اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه با آقای فرهادی سوالاتی از ایشان پرسیده و متذکر شدیم رسیدگی به این موارد برای ما مهم است و ان شاء الله در صورت کسب رای اعتماد مجلس، ما پیگیر این امور خواهیم شد که ایشان هم موضع گیری های منصفانه ای داشتند و دوپهلو جواب نمی دادند.

وی ادامه داد: در موارد قبلی افرادی که برای تصدی وزارت علوم معرفی می شدند در جواب به پرسش های ما عنوان می کردند ما ملتزم به قانون هستیم و وقتی سرکار می رفتند " آن کار دیگر را می کردند".

نماینده مردم همدان و رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولین سوال ما از ایشان درباره فتنه بود زیرا فتنه مشکلات زیادی را به نظام تحمیل کرد و تمام مشکلاتی که ما هم اکنون در جامعه جهانی از قبیل تحریم های شورای امنیت، اروپا و امریکا، مسائل حقوق بشری، کشتیرانی و حمل و نقل داریم همه از نتایج فتنه در سال ۸۸ است.

سلطانی صبور عنوان داشت: افرادی که در فتنه سهم داشتند رده های مختلفی دارند اما متاسفانه عاملین اصلی آن هنوز در نظام مانده اند و تا توبه نکرده و این پشیمانی را بیان نکرده نکنند، در میان ما نیستند.

وی تصریح کرد: دکتر فرهادی فتنه را قویاً محکوم کرد و از آن تبری جست و گفت من فرزند این نظام، انقلاب و رهبری هستم.

 این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: درباره انتصابات در وزارت علوم از ایشان پرسیدیم. که جواب دادند من اصحاب خودم را روی کارمی آورم و از اصحاب فتنه در این وزارتخانه استفاده نخواهم کرد.

سلطانی صبور با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مطروحه با دکتر فرهادی موضوع بورسیه ها بود، افزود: متاسفانه مبحث بورسیه ها برای نظام هزینه تراشی کرد و برخی افراد درباره بورسیه ها به دکتر روحانی مشاوره غلط دادند و ایشان هم در دام این مشاوره های اشتباه افتادند و در آخر کار عنوان شد تعداد متخلفان امر ۳۷ نفر است.

وی بیان داشت: ما از ایشان خواستیم غیر از این ۳۷ نفر که تخلف کرده اند بقیه افراد باید بزودی تعیین تکلیف شوند، اما تحلیل ما اینست که برخی نمی خواهند فرزندان ارزشی و حزب الهی بورسیه شوند. آنها به دانشجویان بورسیه ای عنوان کرده بودند که تا بهمن دنبال دانشگاهی برای تحصیل بگردند و از آن طرف به دانشگاه ها نامه زده بودند که این دانشجویان را نپذیرند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، مباحث مربوط به علوم انسانی و اسلامی هم که در زمان دیگر وزرا فقط درباره آن شعار داده و عملی نکرده بودند از دیگر نکاتی بود که از  ایشان سوال کردیم.

سلطانی صبور یادآور شد: درباره دانشجویان ستاره دار هم صحبت شد، در دوره ای عنوان می شد که ۴۰۰ دانشجوی ستاره دار را به دانشگاه ها بازگردانده اند که ما هرچه تحقیق کردیم این تعداد دانشجو را نیافتیم و بعدعنوان کردند این افراد ۱۲۶ نفر بوده اند  لذا ما از دکتر فرهادی خواستیم به این مهم نیز رسیدگی کنندتا حقی از کسی ضایع نشود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع بندی صحبتهایش در مورد وزیر پیشنهادی علوم داشت گفت: در جلسه ای که با آقای فرهادی در کمیسیون داشتیم ایشان را فردی متدین و متعهد دیدیم و از این جهت خوشحالیم و احتمال می دهیم که ایشان از نمایندگان رای اعتماد بگیرند و من در روز چهارشنبه به عنوان موافق ثبت نام خواهم کرد.

نظر شما