شناسهٔ خبر: 75488 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ابراهیم انصاریان در گفتگو با «نماینده»:

برخی رسانه‌ها دنبال تطهیر فتنه۸۸ هستند/ آیت‌الله مهدوی‌کنی با برگزاری یادواره خود مخالفت می کرد

انصاریان

ابراهیم انصاریان برادر کوچک شیخ حسین انصاریان واعظ مشهور تهران، داماد آیت الله محمدرضا مهدوی کنی و یک فعال سیاسی اصولگرا است، در انتخابات مجلس نهم و شورای شهر تهران در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و دبیر نشست های جبهه متحد اصولگرایان هم بود.

پیش از حضورش در وزارت خارجه، سالهای زیادی معلم بوده است. هر چند در دهه ۷۰ به دعوت علی اکبر ولایتی به وزارت خارجه می رود و از آن سال مسئولیت های متفاوتی را در این وزارتخانه تجربه می کند.

با توجه به اینکه وی یکی از نزدیکان رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری است و مراسم اربعین آیت الله مهدوی کنی هم شنبه هفته آینده برگزار می شود به سراغ او رفتیم تا از توصیه های آیت الله در روزهای پایانی به مدیران و رجال سیاسی سوال کنیم و از او شنیدیم بارها و بارها تصمیم گرفته شد یادواره ای برای آیت الله مهدوی کنی برگزار شود و خیلی از بزرگان و نهادهای مهم و شناخته شده در کشور این درخواست را مطرح کردند اما آیت الله به خاطر تواضعی که داشت نپذیرفت.

گفتگو با ابراهیم انصاریان در دو بخش آمده است، بخش اول مربوط به فتنه ۸۸، توهین برخی از رسانه ها به اعتقادات و ارزش های جمهوری اسلامی و بررسی آخرین انتخابات در آمریکا است و در بخش دوم به ویژگی ها، خصوصیات و نحوه جمع آوری آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد.

"انصاریان، رئیس دفتر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری هم بود".

ابراهیم انصاریان در گفتگو با خبرنگار سیاسی نماینده، ضمن تشکر از فعالیت های پایگاه خبری نماینده، گفت: بنده برای اولین بار خدمت شما رسیده ام اما این سایت را رصد می کنم و حقیقتا سایت خوب و روشنگرایانه ای است، امیدواریم در مسیری که در پیش گرفته اید موفق باشید و به عنوان رسانه ای دقیق، خوب و مطمئن فعالیت های خود را ادامه دهید.

وی با اشاره به اینکه رسانه های ارزشی و انقلابی باید به تبیین فتنه سال ۸۸ بپردازند، گفت: اگر بخواهیم تحلیل جامعی از فتنه سال ۸۸ ارائه دهیم باید بگوییم "غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی به حمایت از فتنه و فتنه گران پرداختند و آنها هم(فتنه گران) در داخل، نظام را متهم به تقلب و دروغ گویی کردند و این مواضع باعث شد تا رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه و سخنرانی های خود رسما از فتنه گران حمایت کند.

این فعال سیاسی اظهارداشت: رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما از فتنه گران حمایت و دفاع کردند، اگر انسان خود را عاقل بداند باید از این مواضع تبری بجوئید اما باز آنان حاضر نشدند مواضعشان را تغییر دهند و بگویند اشتباه کردیم به همین جهت هنوز سبقه خود را حفظ کرده اند.

انصاریان به بازخوانی و تبیین اقدامات غیرقانونی که در سال ۸۸ اعمال شد اشاره کرد و یادآورشد: در فتنه سال ۸۸ اصل نظام، حکوت و ولایت فقیه نشانه گرفته شد درصورتی که تمام ارزش نظام جمهوری اسلامی به ولایت فقیه است. اگر اصل ولایت فقیه نباشد نظام، همچون بقیه نظام های دیگر تعریف می شود از این رو در قانون اساسی به اصل ولایت فقیه اشاره شده است.

وی با بیان اینکه دومین اقدام غیر ارزشی فتنه گران در سال ۸۸ زیر سوال بردن انتخابات سالم و مقابله با رای مردم بود، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران انتخابات بسیاری برگزار شده است و این انتخابات هم توسط جناح های مختلف انجام شد یعنی گروه، جناح و گرایشات مختلف در وزارت کشور و دولت حضور داشتند اما دیدیم به یک دفعه یک عده آمدند و بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند. این درحالی است که نظام همواره امانت دار بوده و هست و به هیچ کس هم اجازه نمی دهد در انتخابات جابه جایی انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حتی آنها نتوانستند دروغ خود مبنی بر تقلب در انتخابات سال ۸۸ را ثابت کنند بنابراین پشت این قضیه، تقلب یا جابه جایی آراء نبود بلکه بالاتر از آن به دنبال براندازی نظام بودند.

انصاریان با اشاره به این مطلب" عده ای از فتنه گران به غرب پناه پرده اند و هم اکنون سیستم اطلاعاتی و رسانه ای غرب در اختیار آنها قرار دارد، اظهارداشت: به چه دلیل تمامی اطلاعات رسانه ای غرب در اختیار این عده قرار دارد!؟ اکثر آنان در فتنه موثر بودند.

وی با بیان اینکه یکی از خصوط قرمز نظام فتنه است، تاکید کرد: چگونه می شود افرادی در راستای براندازی، تضعیف نظام، زیر سوال بردن ولایت فقیه و قانون حرکت کنند و بعد عده دیگر بگویند چشم ها را ببنیدیم و انگار نه انگار اتفاقی افتاده است.

** رسانه های ارزشی مانع تطهیر فتنه ۸۸ شوند

این فعال سیاسی همچنین به انتقاد از عملکر برخی از رسانه ها و مطبوعات پرداخت و با بیان اینکه آنها سیاست و استراتژی خود را تطهیر فتنه سال ۸۸ قرار داده اند، افزود: رسانه هایی همچون «نماینده» و سایر رسانه های متدین، انقلابی و متعهد باید مواظب و مراقب باشند تا تطهیر و پاک کردن صورت مسئله فتنه اتفاق نیفتد.

انصاریان تصریح کرد: متاسفانه عده ای به لباس انقلابی و دلسوزی می گویند باید گذشت کنیم، چه گذشتی!؟ وقتی به دنبال براندازی بودند چگونه می توان گذشت کرد؟ ضمن اینکه در این چند سال که از فتنه گذشته است آنان روش خود را تغییر نداده اند بنابراین امروز از رسانه های ارزشی انتظار می رود مسئله فتنه ۸۸ را بازبینی و بازسازی کنند تا متوجه شویم چه افتاده افتاده بود.

وی ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی پیرامون ایستادگی و مقابله با فتنه، گفت: مجلس به عنوان نهاد مهم و تاثیرگذار که امام در وصف این قوه فرمود «در راس امور است» باید بحث فتنه را در بعد اجرایی و قوانین مهم در نظر بگیرد تا  آهسته، آهسته و به عبارتی زیر میزی نتواند ورود پیدا نکند.

** مجلس استقلال خود را در برابر فتنه حفظ کرده است

این فعال سیاسی با بیان این مطلب "مجلس استقلال خود را در برابر فتنه و کج روی ها حفظ کرده است"، افزود: بالاتر از همه باید به نعمت ولایت فقیه اشاره کرد، رهبری از بصیرت و تیزبینی بالایی برخوردار هستند و به موقع هشدارهای لازم را می دهند.

انصاریان اضافه کرد: متاسفانه در یک سال اخیر برخی از رسانه ها توهین به اعتقادات و مقدسات جمهوری اسلامی را شروع کرده اند و به اصطلاح حرف های روشنفکرانه می زنند تا بدین وسیله  تضعیف اعتقادات مردم را پاک کنند به همین جهت وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات باید مراقب باشد و به گونه ای عمل کند تا حقوق مردم پاسداری و حفاظت شود.

وزارت ارشاد نباید حافظ مطبوعات باشد بلکه باید حافظ اسلام و حقوق مردم باشد

وی  اظهارداشت: هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد به عنوان حافظ منافع مردم در رسانه و مطبوعات شناخته می شود نه حافظ منافع مطبوعات پس ارشاد و هیئت نظارت باید حافظ منافع حقوق مردم باشند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: علاوه بر توهین برخی از رسانه ها به اعتقادات به حقوق مردم هم توهین می شود و وزارت ارشاد نباید اینگونه برداشت کند که حافظ مطبوعات است بلکه باید حافظ منافع اسلام و مردم باشد.

انصاریان با بیان اینکه آمریکا همواره از دموکراسی خواهی خود سخن می گوید اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کند، گفت: اخیرا در آنجا انتخابات سنا برگزار شد، حداکثر مشارکت کنندگان ۳۵ درصد بود و دو حزب هم بیشتر ندارند، اجازه نمی دهند حزب سوم وارد شود اما جمهوری اسلامی ایران همه خطوط دموکراسی را رعایت می کند و در تمامی انتخابات مشارکت مردم بالا و گسترده بوده است. در همین انتخابات ریاست جمهوری شصد درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند، آمریکا چه دموکراسی دارد؟

وی باردیگر از رسانه های ارزشی خواست زوایایی فتنه سال ۸۸ را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

انصاریان و آیت الله مهدوی کنی

**آیت الله مهدوی کنی اختلافات سلیقگی و جزئی را قبول داشت

انصاریان که داماد دوم مرحوم آیت الله محمد رضا مهدوی کنی نیز هست در ادامه گفتگوی نیمه مشروح خود با "نماینده" به ویژگی های بارز رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پرداخت و درباره اینکه درخواست و وصیت سیاسی ایشان به مسئولان و فعالان سیاسی چه بود؟ گفت: آیت الله مهدوی کنی بارها در سخنرانی، اطلاعیه و بیانیه ها مواضع خود را بیان می کردند، احساس می کنیم مواضعی که از سوی ایشان مطرح شده بود می تواند توصیه ای برای رجال سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی معتقد بود که باید از اختلافات پرهیز کنیم، اظهارداشت: نه اینکه اختلافی نباشد اما بعضی مواقع اختلاف باعث جدایی افراد از یکدیگر و نظام می شود و این بد است اما آیت الله مهدوی کنی ضمن پرهیز از اختلافات، اختلافات سلیقگی و جزیی را قبول داشت.

"همواره به پرهیز از اختلافاتی که منجر به تضعیف یگدیگر، تضعیف نظام و انقلاب میشد سفارش می کردند و میگفتند «مبادا اختلاف نظر باعث تقویت دشمن شود، یعنی ما اختلافی نداشته باشیم که دشمن از این اختلافات سوء استفاده کند و بر مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تسلط پیدا کند» ".

داماد آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: ایشان براین باور بودند "وحدت به نظام کمک و باعث تقویت ارکان نظام می شود و این سه مطلب را همیشه در انتخابات و مسائل سیاسی مطرح می کردند و از همه مهمتر اینکه بر محوریت و فصل الخطاب بودن مقام معظم رهبری اعتقاد ویژه و راسخی داشتند و می گفتند: حول ولایت فقیه باید وحدت داشته باشیم چرا که رهبری می تواند شکل وحدت را تقویت کند و اگر وحدت بخواهد حول مسائل شخصی، گروهی و حزبی شکل بگیرد مقدس نیست.

انصاریان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا موسسه ای به نام نشر آثار آیت الله مهدوی کنی شکل خواهد گرفت؟ گفت: دو سال پیش آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی با هدایت ایشان جمع آوری شد و الان در حال تدوین، بررسی و جمع آوری است. همین جا از تمامی رسانه ها تقاضا می کنیم مصاحبه، تصاویر و یا سخنرانی هایی که از آیت الله مهدوی دارند و احتمالا در دسترس ما قرار نگرفته به دانشگاه امام صادق(ع) ارسال کنند.

**آیت الله مهدوی کنی با برگزاری یادواره خود مخالفت کرد

وی به یکی دیگر از خصوصیات رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان هیچگاه به دنبال مطرح کردن خود نبودند. بارها و بارها تصمیم گرفته شد یادواره ای برای آیت الله مهدوی کنی برگزار شود و خیلی از بزرگان و نهادهای مهم و شناخته شده در کشور این درخواست را مطرح کردند اما آیت الله به خاطر تواضعی که داشت نپذیرفت.

داماد آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: آثار ایشان در چند جا به خوبی مشهود است. در مسائل سیاسی وی، عضو شورای انقلاب، شورای نگهبان، وزیر کشور و نخست وزیر بود و الگوی مدیریت سیاسی خوبی را به جا گذاشت و از همه مهمتر تشکیل دانشگاه امام صادق(ع) بود. می گفتند «برای من تعداد دانشجو مهم نیست، صد دانشجو بگیرم برایم بس است، آنها را خوب تربیت کنم».

انصاریان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه امام صادق(ع)، حوزه مروی و خانواده بتوانند با کمک رسانه ها آثار جامعی از ایشان ارائه دهند.

** دانشجویان امام صادق، باقیات الصالحات آیت الله مهدوی کنی است

"البته مهمترین چیزی که از فرد دنیا رفته باقی می ماند و در روایات ما هم به آن اشاره شده باقیات و صالحات است، این باقیات وصالحات آیت الله مهدوی کنی دانشجویان زیادی هستند که از دانشگاه امام صادق(ع) فارغ التحصیل شدند و الحمدالله اکثر آنها از افراد متدین، کاردان و کارشناس شناخته می شود و در بسیاری از پست های مهم و کلیدی کشور بوده، هستند و خواهند بود.

نظر شما