شناسهٔ خبر: 75324 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رونمایی از تمبر یادبود شهدای اقتدار فرهنگی

شهدای ایثار/1 تمبر یادبود شهدای اقتدار فرهنگی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت و سالگرد شهادت حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان، رونمایی شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، در این مراسم با حضور خانواده معظم شهدای اقتدارفرهنگی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شرکت پست؛ از تمبر چهار شهید اقتدار فرهنگی رونمایی شد.

در آیین سالگرد شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، قائم مقام بیناد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگهداری بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار سند از شهدا در این نهاد، گفت: این اسناد شامل وصایا ، خاطره ها و عکس های شهدا است که در واقع بانک اطلاعات جمهوری اسلامی در این خصوص محسوب می شود.

حجت الاسلام حسنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برزگ ترین و مهم ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند و افزود: این مهم در همه جوانب رفتاری و عملکردی درحوزه های داخلی و خارجی محقق می شود.

وی با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد شهدا، افزود: نداشتن اعمال و اهداف دنیوی، جاودان بودن و پاک کردن محیط از آلودگی ها، وجه تمایز شهدا نسبت به سایر کشته شدگان در جریان های مختلف است.

سفیر سابق ایران در لبنان نیز در این مراسم، با اشاره به اوج قدرت و عظمت ایران اسلامی در برهه کنونی، گفت: قدرت های غربی و در مذاکرات هسته ای، برای قطع نشدن مذاکرات تلاش می کنند؛ که این مهم نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.

غضنفر رکن آبادی، با اشاره به شکست های رژیم صهیونیستی در سال های اخیر در مقابل مقاومت اسلامی، گفت: این شکست ها، صیهونیست ها را مجبور به بکارگیری جریان های تکفیری و تروریستی کرد که ریشه همه این جریان ها به القاعده بازمی گردد.

نظر شما