شناسهٔ خبر: 75282 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

برگزیدگان آزمون قرآن و عترت به سفر می روند

قرآن و عترت/1 مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مراسم قرعه کشی نفرات برگزیده در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت خبر داد و گفت: برگزیدگان این آزمون به سفر معنوی می روند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی پروانه با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند گفت: مراسم قرعه کشی نفرات برگزیده در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت روز چهارم آذرماه (فردا) با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب و اهدای ۱۷۰ جایزه کمک هزینه سفرهای معنوی انجام می شود.

وی از پذیرفته شدن ۶۱ درصد شرکت کنندگان در این آزمون خبر داد و افزود: در این آزمون قبول شدگان در رشته حفظ قرآن کریم ۶۱ درصد، در رشته مفاهیم قرآن ۵۸ درصد، در رشته تدبر در قرآن ۳۰ درصد و در رشته مفاهیم نهج البلاغه ۶۳ درصد از مجموع شرکت کنندگان در این رشته ها را تشکیل می دهند.

وی گفت: استان های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین شرکت کننده و استان های قم، البرز، خوزستان و آذربایجان شرقی بالاترین درصد قبولی را در دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت داشتند.

به گزارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،پروانه افزود: از میان جمعیت شرکت کننده در این آزمون، ۶۸ درصد در رشته حفظ قرآن، ۲۵درصد در رشته مفاهیم قرآن، ۵ درصد در رشته مفاهیم نهج البلاغه و ۲ درصد آنان در رشته تدبر در قرآن شرکت کرده اند.

وی همچنین گفت: ۱۵درصد شرکت کنندگان در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت، زیر ۱۲ سال و ۸۵ درصد آنان بالاتر از ۱۲ سال سن داشتند.

این مقام مسوول اضافه کرد: ۶۹ درصد از جمعیت شرکت کننده در این آزمون از نظر میزان تحصیلات دارندگان مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۳۱درصد آنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بودند.

پروانه اظهار کرد: خانم ها ۸۴ درصد جمعیت شرکت کننده در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت را به خود اختصاص دادند ۱۶ درصدباقیمانده آقایان بودند.

وی همچنین گفت: کار صدور گواهینامه نفرات قبول شده آغاز شده است و تلاش می شود که تا نیمه آذرماه این کار در مورد تمامی استان ها به پایان برسد.

نظر شما