شناسهٔ خبر: 75265 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

تمدید مذاکرات دلیلی ندارد

سید حسین نقوی حسینی 4 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» تاکید کرد: اگر مذاکرات طول بکشد، از فعالیت‌های هسته‌ای خود باز می‌مانیم و زیاده‌طلبی‌های غربی‌ها بیشتر خواهد شد/ زیاده‌خواهی آمریکا با حقوق اولیه هسته‌ای نیز در تعارض است

به گزارش نماینده، سید حسین نقوی حسینی  در گفتگو با «نسیم» با اشاره به مذاکرات پایانی ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مذاکرات با منطق استدلال و شفافیت مصمم وارد مذاکرات شد و همین تصمیم باعث توافق ژنو شد و به این ترتیب جمهوری اسلامی حسن نیت خود را به جهان نشان داد.

وی با بیان اینکه آنچه که جمهوری اسلامی ایران در ژنو متعهد شد همه را به اجرا درآورد و به تعهدات خود عمل کرد افزود: ایران با نگاه مثبت در دوره‌های مختلف مذاکرات ژنو و وین شرکت کرد و با حسن نیت و نگاه مثبت و با منطق و استدلال مذاکرات را ادامه داد اما غربی‌ها به ویژه آمریکایی ها فراز و نشیبهای خاصی داشتند، به طوری که آمریکا در هفته‌های اخیر زیاده طلبی های زیادی را مطرح می کند که با حقوق اولیه ما در حوزه هسته ای نیز در تعارض است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آن حدی که باید انعطاف نشان می‌داد را تا کنون نشان داده اما متاسفانه این آمریکایی ها و غربی ها هستند که تحت تاثیر نفوذ رژیم صهیونیستی نمی توانند انعطافی نشان دهند و گویا اراده با آنها نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ما با این حضور جدی در مذاکرات نشان دادیم که اهل گفتگو و مذاکره هستیم اما اهل باج دادن نیستیم و اهل اینکه از خطوط قرمز و حقوق مان بگذریم نیستیم. مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات غربی ها هستند و آنها باید انعطاف نشان دهند و به جلو بیایند.

وی با اشاره به تمدیدی احتمالی مهلت توافق هسته ایران با کشورهای ۱+۵ خاطر نشان کرد: سوال این است که اگر بخواهند دوباره مذاکرات را تمدید کنند چه سودی دارد؟ هر دو طرف می دانند که چه چیزی می خواهند. دیگر تمدید موضوعیتی ندارد و دلیلی ندارد بنشینیم و حرف های تکراری گذشته را مطرح کنیم. هدف، مذاکره برای مذاکره نیست بلکه مذاکره برای توافق است.

نقوی حسینی در ادامه تاکید کرد: اگر مذاکرات طول بکشد، اولا ما از فعالیت‌ها هسته ای خودمان باز می‌مانیم و ثانیا زیاده‌طلبی های غربی‌ها بیشتر خواهد شد. بنابراین از دو طرف برای ایران خسارت خواهد داد. باید ایران آخرین هشدارها را به غربی ها بدهد که اگر توافق صورت نگیرد ما با حفظ حقوق هسته ای خود فعالیت مان را ادامه خواهیم داد.

نظر شما