شناسهٔ خبر: 75049 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رحیم مخدومی :

جشنواره رسول آفتاب تا ۱۶ آذر تمدید شد/ انتقاد از نگاه حزبی به جای ملی

مخدومی/1 دبیر جشنواره رسول آفتاب، ۱۶ آذر را آخرین زمان ارسال اثر به این جشنواره دانست و گفت: بعضی‌ها این حرکت‌ها را به جای اینکه ملی ارزیابی کنند با نگاه‌های حزبی و سیاسی خودشان منطبق می‌کنند و مانع رسیدن ما به مخاطب می‌شوند.

به گزارش نماینده رحیم مخدومی دبیر چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیان داشت: مهلت ارسال اثر به این دوره از جشنواره ۳۰ آبان سال ۹۳ بوده است که این زمان تا ۱۶ آذر سال جاری تمدید شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دلیل تمدید «جشنواره مردمی رسول آفتاب» چه بوده است، بیان کرد: تمدید مهلت برای این است که ما در موضوع اطلاع‌رسانی نیاز به زمان بیشتر داریم، یعنی با توجه به اینکه رسانه‌ای دست ما نیست و به سختی می‌توانیم رسانه ملی را برای اینکه کمکمان کرده و به اطلاع‌رسانی بپردازند نظیر صدا و سیما و خبرگزاری‌ها را متقاعد کنیم، به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم صدایمان را به گوش مخاطب برسانیم.

مخدومی ادامه داد: البته در این میان بعضی‌ها چه اشخاص چه مسئولان کمک این جشنواره بوده‌‌اند و برخی‌ها برعکس کمک نکرده‌اند. منتها این روال هر ساله ما بوده است به هر حال بعضی‌ها این حرکت‌ها را به جای اینکه ملی ارزیابی کنند با نگاه‌های حزبی و سیاسی خودشان منطبق می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که مانع رسیدن ما به مخاطب شوند.

وی افزود: بعضی‌ها که افق دیدشان فراتر است، بدون هیچگونه چشم داشتی به ما کمک می‌کنند همه لازمه اینها پیگیری، رایزنی و دوندگی است که زمان زیادی را از ما می‌گیرد، البته خب یک فرایندی هم که برای ما دارد، افراد در این برخوردها و واکنش‌ها شناسایی می‌شوند حال چه کسی دغدغه خود و حرب خودش را دارد و چه کسی دغدغه خود و نظام را دارد و چه کسی دغدغه نظام و انقلاب را دارد.

دبیر چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» گفت: این دوره از جشنواره با موضوع «فتنه اسلام آمریکایی» در ۴ بخش «داستان»، «خاطره»، «عکس» و «کاریکاتور» از ۳۰ شهریور امسال فراخوان داده است و تا ۱۶ آذر سال جاری پذیرای آثار علاقه‌مندان است.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره مردمی «داستان رسول آفتاب» با موضوع «فتنه در پانزده قرن تاریخ اسلام» سال گذشته در شهر ورامین برگزار شد.

 

نظر شما