شناسهٔ خبر: 74867 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تورانیان خبرداد

فروش در نمایشگاه کتب دانشگاهی خوب نبود/ بدون هم‌افزایی ارشاد هم قادر به پیگیری نیست

تورانیان/1 عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی ضمن اشاره به فروش پایین در نمایشگاه کتب دانشگاهی، گفت: این تجربه نشان می‌دهد اگر به همین منوال پیش رویم استقبال ناشران هم کاسته می شود، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر هم افزایی نداشته باشیم حتی ارشاد هم به تنهایی قادر به پیگیری امور نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی اکبر تورانیان عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با توجه به اینکه طی دو روز گذشته پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی در دوره پنجم به کار خود پایان داد، اظهار داشت: متاسفانه باید بگویم فروش در این نمایشگاه جالب نبود، این نمایشگاه، نخستین نمایشگاهی بود که انجمن ناشران دانشگاهی به همت خود آن را برگزار می‌کرد، چراکه با وقفه یکساله‌ای که میان دور چهارم و پنجم افتاد ناشران مایل به انقطاع در برگزاری نبودند.

وی ادامه داد: میزان فروش در پنجمین نمایشگاه کتب دانشگاهی مطلوب نیست، یکی از خریداران عمده این نمایشگاه کتابخانه ها هستند که متاسفانه آنها هم بودجه ای نداشتند.

وی در پاسخ به اینکه قیاس میان دوره چهارم و پنجم نشان از چه دارد گفت: نمایشگاه دوره چهارم در حد استانداردهای بین المللی انجام شد چراکه برنامه ریزی، مشارکت با ارشاد برای اولین بار به بهترین نحو شکل گرفته بود و در تاریخ نمایشگاه‌های کشور هم ثبت شد، اما امروز با آن مقیاس‌ها فاصله بسیار داریم، مسئولین باید حمایت کنند، باید بگویم حتی الان برای هزینه اجاره غرفه هم تمام هزینه ها از جیب ناشران پرداخت شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با ارشاد مکاتبه‌ای برای همکاری صورت نگرفت، ابراز داشت؛ تا جایی که من مطلع هستم، مکاتبات با ارشاد انجام شد اما جواب خاصی اخذ نشد، ارشاد عنوان کرده بود حمایتی نمی‌توانند داشته باشند، در نهایت ناشران به این نتیجه رسیدند خودشان برپاکننده نمایشگاه باشند، از این رو دوره پنجم با شرکت ١٦٢ نمایشگاه برپا شد.

تورانیان با اعلام اینکه ناشران از فروش پایین و استقبال اندک سخن می‌گویند، افزود: این تجربه نشان می‌دهد اگر به همین منوال پیش رویم استقبال ناشران هم کاسته می شود، امروز به نقطه ای رسیده ایم که اگر هم افزایی نداشته باشیم حتی ارشاد هم به تنهایی قادر به انجام امور نیست.

پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی از ۲۴ تا ۲۹ آبان مصادف با هفته کتاب برپا شد.

 

نظر شما