شناسهٔ خبر: 74858 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشهورترین فوتبالیست بهبود یافته از سرطان+ تصاویر

مشهورترین فوتبالیست بهبود یافته از سرطان کسی جز اریک آبیدال مدافع محبوب سابق بارسلونا وعضو کنونی تیم ملی فرانسه نمیتواند باشد

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "اریک سیلوین آبیدال"  متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۹ در شهر لیون فرانسه با قامت بلند فعالیت حرفه ای خود را در ۲۱ سالگی از موناکو آغاز کرد وطی ۲ فصل برای این تیم نیز ۲۲ بازی انجام داد. آبیدال در سال ۲۰۰۲ به لیل فرانسه پیوست و ۶۲ بازی نیز برای این تیم انجام داد.

 

آبیدال  در سال ۲۰۰۴ به لیون پیوست و ۳ سال نیز در عضویت این تیم از لوشامپیانه بود. در سال ۲۰۰۷ پس از درخشش آبیدال در جام جهانی ۲۰۰۶ وی به بارسلونا پیوست.

 

 

 

 

در سن ۳۱ سالگی سرطان کبد وتمور بدخیم وی رسانه‌ای شد اما این مدافع قهار فرانسوی انگار میخواست به مانند مهاجمان حریف با سرطان هم بجنگد و در این امر هم به  سرعت موفق شد و تنها پس از یک هفته از عمل جراحی این بازیکن در دیدار حساس برابر رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به میدان رفت وگوآردیولا سرمربی سابق کاتالان ها نیز بسیار راضی بود.

 

اریک آبیدال پس از بهبود به ساخت موسسه سلامت برای کودکان سرطانی روی آورد.

 

آبیدال در ۱۲۵ بازی برای بارسلونا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ درخشان ظاهر شد و بارها حتی به قهرمانی لیک قهرمانان اروپا رسید و جام را هم بالای سر برد و همچنین عنوان قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری را نیز در کارنامه خود ثبت کرد.

 

آبیدال مدافع کنونی المپیاکوس که بسیار درخشان هم ظاهر شده، مدتی را در تیم موناکو گذراند. آبیدال از سال ۲۰۰۴ عضو اصلی تیم ملی فرانسه بود و ۶۷ بازی و نایب قهرمانی جام جهانی را نیز در کارنامه دارد.

 

نظر شما