شناسهٔ خبر: 74711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

در نشست ضد تروریسم شورای امنیت مطرح شد؛

دهقانی: تحقق مبارزه با تروریسم با اقدام عملی

حسین دهقانی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نشست ضد تروریسم شورای امنیت تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نه با شعار و حرف بلکه با اقدام عملی میسر است.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نشست بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد درباره همکاری های بین المللی در مبارزه با تروریسم و افراطی گری خشونت آمیز مواضع جنبش عدم تعهد را تشریح کرد.

غلامحسین دهقانی همچنین آمادگی جنبش عدم تعهد را برای تشریک مساعی و مشورت به شورای امنیت درباره محتوای قطعنامه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

وی همچنین از موضع کشورمان نیز با برشمردن خطر تروریستهای تکفیری داعش برای همه منطقه تاکید کرد: مبارزه با این تروریست ها نیازمند عمل و نه صرفا حرف و شعار است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با انتقاد از کشورهایی که تنها به شعار ضد داعش اکتفا می کنند و در جلوگیری از کمک رسانی به این گروه اهتمام لازم را به خرج نمی دهند، برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با این گروهک تروریستی تشریح کرد.

وی افزود: جنبش عدم تعهد همه اشکال تروریسم را بشدت محکوم می کند و از همه دولتها می خواهد از هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی که به تقویت این پدیده شوم می انجامد، خودداری کنند.

دهقانی گفت: هرگونه تهدید اعضای جنبش عدم تعهد به بهانه مقابله با تروریسم، سوءاستفاده از قوانین پناهندگی، خطر پناه دادن به تروریست ها در برخی کشورها و جلوگیری از استرداد آنها، خلاف روح همکاری بین دولت ها برای مقابله تروریسم و همچنین مغایر با مفاد حقوق بین الملل است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را درقبال تهدید حاد و فزاینده کنونی در جهان توسط تروریست های مسلح خارجی که با سفر به کشورهای مختلف و یا با تغییر ملیت های خود و با هدف ارتکاب، طراحی، زمینه سازی و یا مشارکت در اقدامات تروریستی صورت می پذیرد، اعلام می کند.

وی افزود: این تروریست ها با شرکت در دوره های آموزشی و همچنین تعلیم دوره های تروریستی به دیگران برای بکارگیری آنان در درگیری های مسلحانه ضد امنیت کشورها و افراد، اقدام می کنند. دهقانی با تاکید بر لزوم اجرای تعهدات بین المللی کشورها در این خصوص، بار دیگر اهمیت ظرفیت سازی سازمان ملل متحد و مساعدت این سازمان به کشورها برای ظرفیت سازی در چارچوب اختیارات سازمان ملل بویژه در کشورهای مواجه با این معضل را خاطر نشان کرد و گفت: البته هرگونه کمک باید با درخواست کشورهای مواجه با تروریسم صورت پذیرد.

نظر شما