شناسهٔ خبر: 74683 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بیژن نوباوه در گفتگو با نماینده:

تمامیت خواهی دولتها باعث هجمه ها علیه صداوسیماست/ صداوسیما باید منافع ملی را لحاظ کند

نوباوه نماینده مردم تهران تصریح کرد: تمامیت خواهی دولتها باعث هجمه ها علیه صداوسیماست و میخواهند همه چیز در یدقدرت آنها باشد. درحالیکه منافع ملی لزوما و حتما با عملکرد دولتها ممکن است منطبق نباشد.

بیژن نوباوه ضمن اشاره به هجمه ها علیه صداوسیما در گفتگو با نماینده عنوان داشت: یکی از وظایف ذاتی رسانه نقد است. وقتی نقد می کنید نقد هم می شوید. دیکته نانوشته غلط ندارد. وقتی وظیفه رسانه نقد کردن شرایط است حتی دولت ها و قوای مختلف در این نقد شرکت می کنند و نقد متقابل می نمایند. نباید از نقد متقابل هراس داشته باشیم.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: در اینکه باید صداوسیما منافع ملی را لحاظ کند، شکی نیست. ولی اشکال عمده اینست که متأسفانه در فرهنگ سیاسی و اجتماعی ما حس تمامیت خواهی به عنوان یک حس ناشایست در بین دولتمردان وجود دارد و نقد را بر نمی تابند لذا در رابطه با صداوسیما شاهد هجمه های مختلف هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فقط انتقادات از صداوسیما در حد اعتراض بیان می شود و هیچ گاه شاهد مصداقی برای این انتقادات نبوده ایم. این در نظر من به عنوان یک روزنامه نگار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این فعال عرصه رسانه همچنین تصریح کرد: تمامیت خواهی دولتها باعث هجمه ها علیه صداوسیماست و میخواهند همه چیز در یدقدرت آنها باشد. درحالیکه منافع ملی لزوما و حتما با عملکرد دولتها ممکن است منطبق نباشد.  شاهد بودیم که حتی در برخی موارد عملکرد دولتها در تعارض با منافع ملی بوده است.

وی در خصوص عملکرد ده ساله ضرغامی اظهار داشت: آقای ضرغامی پایه بسیار خوبی در صداوسیما بنیان نهاد و در سخت ترین شرایط این کار را انجام داد و دوره ده ساله مدیریت ایشان یکی از سختترین مقاطع در تحولات اجتماعی بود. دو اتفاق مهم در طی این سال ها در صداوسیما انجام شد: اطلاع رسانی به داخل، مقابله با تهاجم بیرونی.

نوباوه در نهایت تصریح کرد: طی این سالها با همه کمبودهایی که وجود داشت جامعه پذیرش خوبی را نسبت به صداوسیما داشت. با توجه به اینکه صدها رسانه بیگانه هم برای کشورما فعالیت می کنند. رقابت و مقابله با این تعداد رسانه یک هنر است و رسانه ملی در این سالها این هنرمندی را به خرج داد و در این زمینه کارنامه قبولی به آقای ضرغامی می توان داد. البته فکر می کنم همچنان برای رسیدن به ایده آل ها و پاسخگویی به همه نیازهای مخاطب راهی طولانی وجود دارد.

نظر شما