شناسهٔ خبر: 74682 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

اقتصاد دنیا در ۲۴ ساعت گذشته / مردم روسیه سرمایه‌شان را به ملک و طلا تبدیل می‌کنند

طلا/1 مهمترین عناوین اقتصاد دنیا در ۲۴ ساعت گذشته منتشر شد.

به گزارش نماینده، مهمترین عناوین  اقتصاد دنیا در ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل است:

شینهوا: بورس مشترک " شانگ‌های و هنگ کنگ " شروع به کار کرد و از آن به عنوان فصل جدیدی در تجارت بین این دو کشور یاد می‌شود.

راشاتودی : سقوط واحد پول روسیه "روبل " روش سرمایه‌گذاری مردم این کشور را از سپرده گذاری در بانک‌ها به خرید خودرو، ملک و جواهرات تغییر داده است.  

بلومبرگ : صادرات تایلند برای دومین سال متوالی دارای رشد منفی بود و ارسال کالا به خارج که معادل ۷۰ درصد از تجارت این کشور است، در ۹ ماه اول سال جاری میلادی به یک ششم کاهش یافت.

شینهوا : شاخص "اعتماد مصرف کننده" در ویتنام در سال ۲۰۱۴ با سه پله صعود در مکان یکصد و دوم جهان قرار گرفت.

راشاتودی : اتحادیه " BRICS" متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی برای ایجاد "بانک توسعه مشترک" موقتا اعضای هیات مدیره انتخاب کردند.

بلومبرگ : در پی سقوط قیمت نفت آمریکا و طلا، سهام بازارهای آسیایی هم سقوط کرد.

خبرگزاری تاس : نخست وزیر انگلیس "دیوید کامرون": بحران جدید مالی جهانی در حال نمایان شدن است.

شینهوا : مدیرعامل صنوق بین المللی پول گفت : عملکرد رهبران " G۲۰" را در رابطه با تعهداتشان در راستای رشد اقتصاد جهانی به دقت زیر نظر می گیرم.

رویترز : شاخص سهام اروپا سقوط کرد و باعث نگرانی بیشتر برای سرعت رشد اقتصاد جهانی شد.

شینهوا : رشد تولید ناخالص داخلی بلغارستان در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته میلادی با ۳.۲ دهم درصد رشد روبرو بود.

بلومبرگ : اولین بخش از بزرگترین محموله گاز مایع هند در ماه آینده از آمریکا شمالی وارد این کشور می‌شود، یعنی بخشی از خرید ۳.۵ میلیون تنی گاز مایع از شرکت انرژی " هاتسان ".

خبرگزاری فرانسه : براساس آمارهای منتشر شده اقتصاد ژاپن در سه ماه سوم سال‌جاری میلادی در رکورد قرار گرفت و این امر باعث به تعویق افتادن افزایش مالیات بر فروش در این کشور شد.

خبرگزاری فرانسه : صادرت اضافه بر نیاز در منطقه یورو در ماه سپتامبر افزایش یافت و از جمله خبرهای امیدوارکننده نادر در ارتباط با این منطقه آشفته است.

 

منبع: مهر

نظر شما