شناسهٔ خبر: 74679 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد

تردید در آمارهای اقتصادی در مقطعی سبب بی‌اعتمادی شد که این رویه را اصلاح کردیم

سیف/1 رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: آماری که بانک مرکزی اعلام می‌کند براساس فرمول‎های اقتصادی بوده و کسی نمی‌تواند در آنها ایرادی وارد کند.

به گزارش نماینده، ولی‌الله سیف ظهر امروز در آیین افتتاح همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال ۹۳ نسبت به سال گذشته با رشد ۴.۶درصدی اقتصادی روبه‌رو شدیم.

سیف تصریح کرد: برخی با تشکیک در آمار بانک مرکزی بروز مشکلات اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام بانکی را فراهم می‌کنند.

وی عنوان کرد: در مقطعی تردید در برخی آمارهای سیستم بانکی سبب بروز بی‌اعتمادی بین مردم شده بود که حال با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این وضعیت تغییر کرده است.

به نقل از تسنیم، سیف تأکید کرد: آماری که بانک مرکزی اعلام می‌کند براساس فرمول‎های اقتصادی بوده و کسی نمی‌تواند در آنها ایرادی وارد کند، حتی به مسئولان مربوطه اعلام کرده‌ام که آمار رشد اقتصادی را به‌صورت مستقیم روی سایت بانک مرکزی قرار دهند.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد: این آمار برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم بوده می‌تواند در تحلیل آینده و ترسیم افقی روشن از سرمایه‌گذاری فراهم کند.

نظر شما