شناسهٔ خبر: 74658 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هشدار عضو کمیسیون کشاورزی درباره آینده آب و اکوسیستم

یک عضو کمیسیون کشاورزی هشدار داد که اگر وضعیت آب به همین‌گونه پیش برود و برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی انجام شود با آینده‌ای پرخطر برای آب و اکوسیستم مواجه خواهیم بود.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، محمدتقی توکلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درباره روند مذاکرات با ۱+۵، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما مذاکره می‌کنیم اما خوش‌بین نیستیم. رفتار تیم مذاکره‌کنندگان غربی و ادعاهای واهی سردمداران آنها به عینه نشان داد که آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و جمهوری اسلامی ایران هم از حقوق حقه خود گامی به عقب نمی‌راند.

این نماینده مجلس، از تیم مذاکره‌کننده تشکر کرد و گفت: تیم مذاکر‌ه‌کننده در انجام ماموریت خود موفق بوده است. دکتر روحانی هم در مدتی کم توانسته اوضاع اقتصادی از هم پاشیده را سر سامان دهد و در برخی از شاخص‌ها مثل مهار تورم حرکت علمی و سازنده در جهت خروج از رکود، اعتمادسازی و افزایش تعامل در سطح بین‌المللی موفق باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره بحران آب نیز تاکید کرد که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و ادامه داد: خشکسالی‌های پیاپی از سال ۷۹ به بعد منابع آب تجدیدشونده ما از ۱۳۰ میلیارد متر مکعب به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب رسیده و بارش باران به طور متوسط ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما این بارندگی در برخی از نقاط کشور تا ۵۰ درصد میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

نظر شما