شناسهٔ خبر: 74622 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجوز مشروط مجلس به صندوق توسعه برای تامین نقدینگی تجهیز کارگاه پیمانکاران خصوصی

صندوق توسعه ملی مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه داد نسبت به تامین نقدینگی برای پیش‌پرداخت تجهیز کارگاه پیمانکاران خصوصی ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند اقدام کند.

به گزارش نماینده به نقل ازتسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان در ماده ۱۰ این طرح به صندوق توسعه ملی اجازه دادند با رعایت قوانین مربوط به منظور صدور ضمانتنامه یا تامین نقدینگی برای پیش‌پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران خصوصی ایرانی که در مناقصه‌های ایرانی برنده می‌شوند و یا شرکت‌هایی که موفق به صدرو کالا یا خدمات فنی و مهندسی می‌گیرند در بانک‌های داخل و خارج سپرده‌گذاری کند.

بهارستان‌نشینان ماده ۹ این طرح را به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند که در این ماده به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اجازه داده می‌شد به پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط به منظور تامین پیش پرداخت ریالی طرح‌هایی که از منابع تسهیلات تامین مالی خارجی استفاده می‌کنند، نسبت به جابجایی اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هر دستگاه و در قالب فصل ذیربط اقدام کنند.

وکلای ملت همچنین با مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف ماده ۸ این طرح موافقت کردند.

نظر شما