شناسهٔ خبر: 74586 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

در پایان معاملات سهام

شاخص بورس ۵۶۰ واحد عقب نشست/ تأثیر منفی شرکت‌های بزرگ بازار بر شاخص

بورس/1 شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با عقب‌گرد ۵۶۰ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۴۰۵ واحد رسید و ارزش معاملات هم از ۲۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

به گزارش نماینده، در پایان معاملات بازار امروز شاخص با افت ۵۶۰ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۴۰۵ واحد رسید و ارزش معاملات هم با داد و ستد بیش از ۷۲۲ میلیون برگ سهم از ۲۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس این گزارش شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و بانک صادرات بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

امروز حجم عرضه در گروه‌های بانکی پتروشیمی، خودرویی و برخی صنایع شدت افزایش پیدا کرد و به همین ترتیب اکثر صنایع روند نزولی در پیش گرفتند.

در فرابورس هم شاخص روند نزولی در پیش گرفت به طوری که با کاهش ۴ واحدی به رقم ۸۴۶ واحد رسید که پتروشیمی زاگرس گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک دی بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند، اما در مقابل پتروشیمی مارون، نیروگاه عسلویه مپنا، قاسم ایران و نفت پاسارگاد با برتری تقاضا بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

در فرابورس نماد شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، بهمن لیزینگ، صنایع غدایی مینوشرق، تولید برق عسلویه مپنا، افرانت، پخش البرز برترین تقاضای بازار را به خواد اختصاص دادند، اما در مقابل سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، صنایع فولاد آلیاژی یزد، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، آ. س.پ، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، ساختمان تأسیسات راه‌آهن، و سرمایه‌گذاری اطلاع البرز، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش فارس، در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر سررسیدها ارزان شد و به محدوده ۸۴ هزار تومان رسید؛ پیش از این اوراق به قیمت های ۱۰۰ هزار تومان هم رسیده بود که با توجه به تعادل در عرضه و تقاضا به قیمت‌های پایین تر رسیده است.

 

نظر شما