شناسهٔ خبر: 74560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بیژن نوباوه در گفتگو با نماینده:

آمریکا به دنبال مشارکت دادن ایران در حل معظلی است که همانند چهارپا توان بیرون آمدن از آن را ندارد

نوباوه بیژن نوباوه تأکید کرد: آمریکاییها از مطول کردن مذاکرات می توانند تا حدی سود ببرند ولی با توجه به وضعیتی که در داخل منطقه دارند، وجود گروههای تروریستی و تکفیری که خود آنها را هم به تهدید انداخته است؛ بسیار مشتاقند که مذاکرات به نتیجه ای برسد.

بیژن نوباوه در گفتگو با نماینده ضمن اشاره به روند مذاکرات تصریح کرد: ما در مذاکرات حرفمان تغییر نکرده است و از ابتدای مذاکرات تاکنون هیچ گاه تغییر موضع نداده ایم. ولی طرفهای غربی ما بخصوص آمریکایی ها مرتب در حال تغییرات، تحولات و خواسته های جدید هستند.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تأکید کرد: آنها فکر می کنند باید از این مذاکرات امتیازات بیشتری بگیرند. فکر می کنم اگر این روحیه در امریکاییها باقی بماند، مذاکرات به طور قطع به نتیجه نخواهد رسید. ولی اگر تعادل داشته باشند، منطقی برخورد کنند و نخواهند منافع ملی ما را مخدوش کنند حتما این مذاکرات می تواند نتیجه بخش باشد.

نماینده مردم تهران در خصوص احتمال تمدید مذاکرات اذعان داشت: به نظر تمدید مذاکرات سودی برایشان ندارد. البته آمریکاییها از مطول کردن مذاکرات تا حدی می توانند سود ببرند ولی با توجه به وضعیتی که در داخل منطقه دارند، وجود گروههای تروریستی و تکفیری که خود آنها را هم به تهدید انداخته است بسیار مشتاقند که مذاکرات به نتیجه ای برسد.

وی در نهایت تصریح کرد: آمریکائیها به دلایل ذکر شده مشتاق به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران هستند تا بعد از آن با گسترش روابط با ایران منافع خود را دنبال کنند. این موضوع برایشان بسیار مهم است. مانند نامه ای که گفته می شود اوباما به رهبری نوشته است که نشان از اینست که آمریکا به دنبال مشارکت دادن ایران در حل معظلی است که همانند چهارپا در آن گیر افتاده است و توان بیرون آمدن ندارد. همین مسئله نشان از مترصد بودن بیشتر آمریکا با ارتباط با ایران است.

نظر شما