شناسهٔ خبر: 74491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مذاکرات ایران و ۱+۵ امروز در وین آغاز می شود

مذاکرات/1 دهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ از امروز سه شنبه در هتل کوبورگ وین پایتخت اتریش آغاز می شود.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه، صبح امروز  سه شنبه ساعت ۸ صبح بوقت محلی وارد وین می شوند.

سپس ناهار کاری وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده ۱+۵ در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار می شود و دو طرف در باره چگونگی ادامه مذاکرات گفت وگو می کنند.

احتمالا نشست رسمی ایران و ۱+۵ به ریاست وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون بعدازظهر امروز سه شنبه آغاز می شود.

خبرهای رسانه های غربی از این حکایت دارد که جان کری وزیر خارجه امریکا قرار است به مذاکرات وین بپیوندد اما زمان دقیق حضور وی در این مذاکرات هنوز اعلام نشده است. وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که جان کری اواخر این هفته به مذاکرات می پیوندد.

پیش بینی می شود همچون روال نشست های قبلی نشست های دوجانبه  و چندجانبه بین ایران و دیگر کشورهای عضو ۱+۵ برگزار شود.

یکی از نکات جدید این دور از مذاکرات، برپا کردن چادر مخصوص در مقابل هتل کوبورگ است که خبرنگاران می توانند خبرهای خود را از این محل ارسال کنند. در نشست های قبلی، محل حضور خبرنگاران در محل استریا سنتر و یا هتل مریوت وین بود.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ پیش از پیوستن به مذاکرات وین در دیدارهای دوجانبه و  چندجانبه تلاش دارند دیدگاههای خود را  به یکدیگر نزدیک کنند. جان کری قبل از آمدن به وین در سفری به لندن، با همتای انگلیسی خود دیدار می کند و همچنین فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان امروز عازم مسکو می شود و تصمیم دارد با لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کند.

نظر شما