شناسهٔ خبر: 74473 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام تقوی:

اصولگرایی کم نیاورده و نمی آورد

تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایی کم نیاورده و کم نمی آورد، توضیح داد: در حال حاضر یک گروهی به دنبال آن هستند که اصولگرایی سر بلند نکند. دوره اصولگرایی نگذشته است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین تقوی در جمع اصولگرایان این استان با اشاره به اینکه برخی از افراد می‌گویند هشت سال آمدیم و امتحان دادیم و در حال حاضر مردم به آن پشت کردند، افزود: ما گفتمان اصولگرایی را حفظ خواهیم کرد و مردم به اصولگرایی پشت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر به رای‌های جمع شده در انتخابات دور یازدهم نگاهی داشته باشیم، فاصله چندانی بین رای‌های جمع شده اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود نداشته است و این به معنای آن است که هنوز مردم به اصولگرایی پشت نکرده‌اند.

تقوی با بیان اینکه اگر اصولگرایان از منیت و خودشیفتگی فاصله می‌گرفتند اوضاع به شکل دیگری می‌شد، اظهار کرد: اگر در اصولگرایان ضعفی وجود داشته چه ربطی به اصولگرایی دارد؟

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: اصولگرایی ایراد و اشکالی ندارد، ما باید خودمان را اصلاح کنیم، هر عیبی که وجود دارد در خود ما است.

وی افزود: در دوره اصولگرایی کارهای خوبی انجام شده، البته ضعف‌هایی نیز وجود داشته است و آن ضعف‌ها نیز مهم بوده است اما نباید آن خدمات را نادیده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما با عدد و رقم از خدمات دوره اصولگرایی دفاع می کنیم، همانطور که ضعف را نقد می کنیم.

تقوی با بیان اینکه اصولگرایی کم نیاورده و کم نمی آورد، توضیح داد: در حال حاضر یک گروهی به دنبال آن هستند که اصولگرایی سر بلند نکند. دوره اصولگرایی نگذشته است، اصولگرایی اعتقادی دارد و حجم زیادی از مردم با آن همراه هستند.

وی افزود: اصولگرایی به معنای اداره کشور بر اساس رهنمودهای امام و بر محور ولایت است.

تقوی با طرح این سوال که پشت صحنه این حرکت چه کسی است، اظهار کرد: این حرکت پشت صحنه و روی صحنه آن همانند یکدیگر است و هیچ پشت صحنه‌ای ندارد، ما مقلدان رهبری هستیم، ما با هیچ کسی نبسته‌ایم الا با مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خودمان را با آنجا تنظیم می‌کنیم و به هیچ کسی گزارشی نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد گزارشی ارائه دهیم به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین قم تقدیم خواهیم کرد.

تقوی با اشاره به اینکه سیاست ما سیاست تعامل است، تصریح کرد: ما خط قرمزهایی داریم که فتنه و فتنه‌گران خط قرمزهای ما هستند، ما فتنه‌گران را مخلص نمی دانیم و آن ها را خطری برای کشور می دانیم.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ فتنه‌گران آمدند تا بساط این انقلاب را برچینند، خاطرنشان کرد: در حقیقت بحث آن‌ها انتخابات نبود و آمریکا همچنان دشمن شماره یک ما است.

رییس شورای همگرایی اصولگران کشور گفت: ما می خواهیم نشاط، وحدت و یکپارچگی را در جامعه ایجاد کنیم، ما اپوزیسیون دولت نیستیم، اگر دولت موفق شود موفقیت آن در کاسه نظام می رود.

وی افزود: ما اصلا آرزو نمی کنیم که کسی شکست بخورد، ما از مقام معظم رهبری تبعیت می کنیم، کار ما خدمت به وحدت جامعه است.

تقوی ادامه داد: اصولگرایی حزب نیست و گفتمانی است که مقام معظم رهبری ایجاد کرده است و همه ما باید از آن دفاع کنیم به دلیل اینکه بار حزبی ندارد بلکه بار اعتقادی دارد.

تقوی با طرح این سوال که اصولگرایی چگونه و در چه شرایطی ایجاد شد، گفت: به محض اینکه مقام معظم رهبری این اصطلاح را ارائه دادند یک روح جدیدی در علاقه‌مندان ولایت ایجاد و سپس انتخاب شد.

وی با ذکر اینکه اصطلاح‌سازی در هر جامعه فرهنگی یک جایگاه خاصی دارد و موجب به وجود آمدن جریان می شود، افزود: مقام معظم رهبری در کنار همه امتیازات‌شان، امتیاز خلق اصطلاحات ویژه را نیز دارند و جامعه را سامان می دهند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: یکی از اصطلاحات ویژه‌ای که مقام معظم رهبری ارائه دادند مردم‌سالاری دینی بوده است، این اصطلاح زمانی بیان شد که عده‌ای به دنبال اجرای دموکراسی غربی در کشور بودند، که ایشان در آن شرایط برای اینکه از آسیب‌های دموکراسی از نوع غربی مصون بمانیم این اصطلاح را خلق کردند.

وی اظهار کرد: این اصطلاح یک جریانی را ایجاد کرد که راه نظام را مشخص کرد، که ما مردم سالاری می کنیم اما از نوع غربی نیست.

تقوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری یکی از اصطلاحاتی که خلق کردند و به دنبال آن موجی ایجاد شد، اصطلاح اصولگرایی بوده است، توضیح داد: هر حرکتی که به وجود می آید گفتمان هایی را ایجاد می کند که دولت‌های بعد از انقلاب گفتمان‌های خاص خود را داشته‌اند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در طول دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری گفتمان ایثار، شهادت، آزادگی و آزادمردی، در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتمان سازندگی، در دوره حجت الاسلام محمد خاتمی توسعه سیاسی و در دولت دکتر احمدی‌نژاد گفتمان عدالت ایجاد شد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: البته در دولت تدبیر و امید هنوز زود است که ارزیابی کنیم که چه گفتمانی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: البته در دولت فعلی نیروهای جدیدی روی کار آمدند و تعدادی از نیروها نیز از پست‌شان کنار رفتند و اگر پستی نیز داشته باشند کلیدی نخواهد بود.

تقوی گفت: البته مقام معظم رهبری فرمودند که نباید به بهانه‌های اعتدال نیروهای مومن و با اخلاص را کنار زد که این مطلب یک اشارتی داشته است.

نظر شما