شناسهٔ خبر: 74427 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ابتذال و رعایت نکردن ارزش‌های دینی در سینما ریشه ی آن را می سوزاند/ وضعیت کنونی سینما نگران کننده است

صلح میرزایی/1 "قدرت الله صلح میرزایی" گفت: استفاده از پول بیت المال برای ساختن فیلم‌ها و اعمال سلیقه‌های شخصی به جای نیاز جامعه در آنها اوضاع سینما را اسف بار کرده است.

به گزارش نماینده قدرت الله صلح میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پیرامون وضعیت کنونی سینما و اکران پاییز گفت: دوستان کارگردان من زحمات زیادی برای ساختن فیلم هایشان کشیده اند و به آنها خسته نباشید می گویم اما اگر شما تمام فیلم های اکران  شده در پاییز را نگاه کنید خواهید دید که مضمون و ساختار مشابهی دارند.

وی در ادامه افزود: سوژه های تکراری و عدم شناخت مخاطب از سوی عوامل سازنده فیلم‌ها آفت سینما به حساب می آید. جوان امروز جوانی مدرن با سلیقه ی سطح بالا است و سوژه های قدیمی و تکراری سینمای ایران سبب دوری او از سینما می‌شود.

کارگردان فیلم "دلداده" اظهار داشت: افرادی که می‌گویند اکران پاییز تا کنون موفق بوده سینماگر نیستند. فیلم "زندگی شیرین" ۸ سال پیش ۴ میلیارد تومن فروش کرد. اگر قیمت بلیط آن دوران با الان را مقایسه کنید پی به وضعیت بد فروش فیلم های حال حاضر  سینما می برید.

وی ادامه داد: فیلم نامه های ما از زندگی عادی مردم فاصله گرفته  است. ما در فیلم های سینمایی خود قوانین را زیر پا گذاشته و با نادیده گرفتن ارزش های دینی ابتذال را رواج  می دهیم اگر فیلم های سینمایی ما در کمال احترام به تمام قومیت ها و نژاد ها و رعایت اصول اخلاقی،انسانی و دینی جذاب باشند جوان ما به سراغ فیلم های خارجی  نمی رودمخاطب باید خود و دغدغه هایش  را در فیلم  ببیند تا بتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند وقتی از مخاطب ۱۰ سال عقب و با مشکلات آن کاملا بی گانه هستیم نباید انتظار استقبال او از سینما را داشته باشیم.

کارگردان فیلم "شاخه گلی برای عروس" با اشاره  به  ضرورت وجود گروه بازبینی و بررسی سوژه های سینمایی جهت پیشرفت سینما خاطر نشان کرد: لازمه ی بهبود وضعیت کنونی سینما حضور شورایی متشکل از افراد هنرمند،روان شناس و جامعه شناس برای بررسی سوژه ها و ساختار های فیلم ها ی سینمایی  است. باید به سلیقه مخاطبان احترام و برای وقتشان ارزش قایل شویم. اعمال سلیقه های شخصی به جای نیازهای جامعه در فیلم ها اوضاع سینما را اسف بار کرده است 

وی  خاطر نشان کرد:مسوولین سینما با شناخت سلیقه ها و اقوام مختلف در ایران همین طور بالا بردن سطح آگاهی فرهنگی خود می توانند کمک شایانی به بهتر شدن وضعیت کیفی و ساختاری سینما بکنند همچنین خصوصی کردن سینما از اقداماتی است که به نفع تمام سینما گران تمام می شود . در حال حاضر بیشتر فیلم های ما را بخش دولتی تهیه می کند و به دلیل پایین بودن هزینه ی برگشتی به تهیه کننده ،تهیه کنندگان ریسک گذاشتن وقت و هزینه‌ی زیاد برای ساخت یک فیلم را نمی کنند و اثر مورد نظر آنطور که باید و شاید ساخته نمی شود. از مسوولین سینما خواهش می کنم به یک چشم به همه‌ی فیلم سازان نگاه کنند تا تنها مهارت آنها بتواند ضمانت ماندگاریشان باشد.

قدرت الله صلح میرزایی در پایان گفت: ترجیح می‌دهم مدتی در سینما کار نکنم و با وضعیت کنونی آینده  خوبی را پیش روی سینما نمی بینم امیدوارم بخش خصوصی و دولتی سینما به جای رقیب رفیق یکدیگر باشند و با هم در جهت بالا بردن کیفیت سینما و جلب رضایت مخاطبان بکوشند گفتنی است صلح میرزایی در حال حاضر مشغول ساخت سریال رخصت برای شبکه ی قران است.

نظر شما