شناسهٔ خبر: 74414 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

بارقه ای از امید در دیدگان هنرمندان

مشاور فرهنگی رئیس جدید سازمان صدا و سیما کیست؟

امین صدیقی/1 امین صدیقی به عنوان مشاور فرهنگی رئیس سازمان صدا و سیما منصوب شد.

به گزارش نماینده به نقل از سینماپرس، دکتر محمد سرافراز طی حکمی امین صدیقی را به عنوان مشاور فرهنگی رئیس سازمان صدا و سیما منصوب کرد. در این حکم آمده است: «نظر به سوابق ارزشمند فرهنگی و رسانه‌ای و شایستگی‌های فردی و مدیریتی، طی این حکم به عنوان مشاور فرهنگی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. امیدواریم در مأموریت‌های محول، مانند همیشه پرتلاش و کوشا باشید.» 

«امین صدیقی» دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است که اکنون نیز در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می باشد. او سالها در زمینه ی نگارش و ترجمه ی متون مختلف ادبی فعالیت داشته است . صدیقی نزدیک به بیست سال است که به عنوان مشاور فرهنگی معاونت برون مرزی صداوسیما در کنار دکتر سرافراز فعالیت داشته و مدیریت بخش های مختلف این معاونت نیز بر عهده او بوده است. 

امین صدیقی از سه سال پیش مرکز فیلم و سریال برون مرزی را راه اندازی نمود و تا کنون آثار ارزشمندی نیز به تولید رسانده است. آثاری از قبیل فیلم سینمایی "امروز"ساخته رضا میرکریمی که اکنون نماینده ایران در 
جشنواره اسکار می باشد، فیلم سینمایی با محوریت دینی "ترنج" ساخته مجتبی راعی ، سریال "جلال الدین" که مربوط به دوران کودکی جلال الدین مولانا است ، سریال پر مخاطب "یادآوری" ، سریال "قاب خاطره" و 
آثار دیگر که در حال تولید هستند و در آینده نزدیک باید شاهد آنها باشیم.

در دوران حضور وی چندین سریال برای شبکه‌های «آی‌فیلم» و «الکوثر» تولید شدند که همه مورد توجه قرار گرفتند.

حضور و تجربه امین صدیقی در حوزه برون مرزی صدا و سیما و همراهی وی با ریاست سازمان در معاونت برون‌مرزی، می‌تواند از این پس منشأ خدمات و گشایش‌های بسیار در زمینه تولیدات نمایشی در بخش‌های فرهنگی و هنری باشد.

نظر شما