شناسهٔ خبر: 74391 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در ادامه سریال شوالیه‌سازی الیزه‌نشینان

«محمود دولت‌آبادی» هم با عنایت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادب گرفت

الیزه نشینان/1 شب گذشته در سفارت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادب به محمود دولت‌آبادی اهدا شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، پس از اعطای نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه به برخی هنرمندان ایرانی این بار این نشان به محمود دولت آبادی اهدا شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم شب گذشته، این نشان که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده است، توسط برونو فوشه سفیر فرانسه در ایران به محمود دولت‌آبادی اهدا شد.

پیش از این نشان شوالیه به هنرمندانی چون شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، رضا سیدحسینی، محمدعلی سپانلو، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری، لیلی گلستان، جلال ستاری، داریوش مهرجویی و کامبیز درمبخش اعطا شده بود.

در هفته‌های اخیر فعالیت سفارت فرانسه در تهران ابعاد جدیدی به خود گرفته است و با رویکردی ظاهرا فرهنگی با اعطای متوالی نشان‌های شوالیه به اهالی فرهنگ و ادب ایران سعی در جذب هنرمندان و فرهیختگان ایرانی دارد و این در شرایطی است که هیچ واکنشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه درباره این نوع فعالیت دیده نمی‌شود که اصولا چرا دولت فرانسه در ماه‌های اخیر علاقه‌مند به شوالیه سازی از برخی هنرمندان خاص ایرانی است.

نکته قابل توجه این است این برنامه تنها توسط دو رسانه خاص با رویکردهای مشهود پوشش داده می‌شود.

به گزارش فارس این نویسنده شب گذشته در اظهاراتی قابل تامل در نشستی در بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفته بود: بهترین حکومت‌ها حکومتی است که هیچکسی با آنها بیگانه نباشد و من ۳۰ سال است که بیگانه زندگی می‌کنم و کار می‌‌کنم. مسئله من مهمتر از حکومت‌هایی است که نهایتا ۵۰ سال حکومت می‌کنند.

 

نظر شما