شناسهٔ خبر: 74294 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حسین طلا در گفتگو با نماینده:

دولت محترم نیاز دارد در موضوع وزارت علوم یکبار دیگر گفتمان اعتدال را بازنگری کند/ جریان تند افراطی همچنان در حال حاشیه سازی برای دولت است/ نمایندگان بسیار هوشمندانه برخورد می کنند

کراپ‌شده - بازدید «حسین طلا» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: معرفی وزیر علوم راهکار خیلی سختی نداشت و اساتید خوبی که بتوانند سکاندار وزارت علوم باشند، کم نیستند.

حسین طلا در واکنش به عدم پذیرش استعفای میلی منفرد و سمنانیان در گفتگو با نماینده تصریح کرد: استعفایشان را علی الظاهر پس نگرفتند و آقای نجفی قبول نکردند! همان زمان هم که خبر استعفا را شنیدم این استنباط را کردم که به فرض رأی اعتماد بعد از آن بازهم می تواند ازین افراد دعوت به همکاری شود. استعفای اینها  یک تاکتیک بود. نمایندگان بسیار هوشمندانه در موضوعات برخورد می کنند و در عین حال همه نمایندگان هم اعلام میکنند حاضر به همکاری با دولت هستند ولی جریان تند افراطی همچنان در حال حاشیه سازی برای دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: معرفی وزیر علوم راهکار خیلی سختی نداشت و اساتید خوبی که بتوانند سکاندار وزارت علوم باشند و آسیبی از جهات موضوعات مختلف نداشته باشند، کم نیستند. حتی شنیده شده که یکی از گزینه های بعدی که معرفی اش محتمل است وابستگی به نهضت آزادی دارد! می توانستند در چارچوب اعتدال وزیری معرفی کنند و به مشکلاتی هم برنخورند کما اینکه خیلی از وزرای کابینه یازدهم رأی های اعتماد تاریخی از مجلس گرفتند. مجلس با رأی های کم سابقه و بالایی که به تعدادی از وزرا داد به وضوح نشان داد که نگاه تعاملی به دولت دارد. دولت محترم نیاز دارد در موضوع وزارت علوم یکبار دیگر گفتمان اعتدال را بازنگری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه چند فرضیه را در چرایی ایجاد چنین فضایی  برای وزارت علوم از طرف دولت، محتمل دانست و عنوان داشت: یک احتمال اینست که بالاخره جناب آقای رئیس جمهور تحت فشار هستند و با معرفی های پیاپی که از جریان افراطی و تند اصلاح طلبی دارند، میخواهند به مجموعه اصلاحات این پیام را بدهند که من معرفی کردم و نشد. این خوش بینانه ترین احتمال است.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که وجود دارد اینست که به دنبال عادی سازی جریان فتنه هستند. به این معنا که وقتی هر نفری که معرفی می شود از اهالی فتنه هستند به ذهن جامعه القا می شود که نخبگان و کسانی که قابلیت طرح دارند اهل فتنه هستند لذا از این طریق اصل فتنه تحت الشعاع قرار میگرد.

نماینده مردم تهران در ادامه احتمال دیگر در روند پیش گرفته شده در وزارت علوم را مظلوم نمایی و برائت دولت از قصور در خصوص افت چشمگیر تولید مقالات علمی دانست و اظهار داشت: در پایان دولت دهم رشد تولید مقالات ما در کل تولیدات دنیا 18/2 بود و در حال به 5/1 رسیده است. بعد ها این را مطرح میکنند که مقصراین افت علمی به دلیل موضع مجلس است!  

وی همچنین به تحرک واداشتن فضای دانشگاه ها را نیز به عنوان احتمال دیگر عنوان کرد و خاطر نشان کرد:  تا کنون نتوانستند  دانشگاهها را برای برای جریان های مختلف به تحرک بیندازند. لذا با القای این موضوع که چالش و مشکلی هست میخواهند دانشگاهها را به تحرک وادارند.

طلا در نهایت یادآور شد: البته موضوعات دیگر چون گران کردن آب، برق و گاز و ... که در این چند روزه شدت گرفته و قرار است عملیاتی شود نیز فضا سازی و جو سازی است و از طرف دیگر مظلوم نمایی ها و تخریب مجلس نیز برای تحت الشعاع قرار دادن موضوع مطرح میشود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۰:۵۴طاهری 0 0

     عالی بود .
                                

نظر شما