شناسهٔ خبر: 74293 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بهرام بیرانوند در گفتگو با نماینده:

آقای رئیس جمهور اینگونه رفتار و رویه القای لجبازی می کند/ وزارت علوم را به عنوان کانون ایجاد دغدغه حفظ نکنید

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس عنوان داشت: این رویه برای شخص آقای رئیس جمهور هم زیبنده نیست. پیشنهاد می کنیم آقای رئیس جمهور به تأسی از بسیاری از وزارتخانه های دیگر برای وزارت علوم نیز فردی شایسته را انتخاب کنند و بحث وزارت علوم را به عنوان کانون ایجاد دغدغه حفظ نکنند.

بهرام بیرانوند ضمن اشاره به روند در پیش گرفته شده در خصوص وزارت علوم، در گفتگو با نماینده تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در ارتباط با وزارت علوم مسیری را که در پیش گرفته است و همانطور که قبلا هم گفتند با رفتن یک وزیر مسیر عوض نخواهد شد و بر این رویه اصرار دارند، ما از سر دلسوزی می گوییم آقای رئیس جمهور؛ اینگونه رفتار و رویه القای لجبازی می کند و لجبازی مرکب چموشی است که قطعاً راکبش را به زمین خواهد زد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان داشت: این رویه برای شخص آقای رئیس جمهور هم زیبنده نیست. وزارت علوم وزارتخانه بسیار بزرگ و مهمی است و پیشنهاد می کنیم آقای رئیس جمهور به تأسی از بسیاری از وزارتخانه های دیگر که وزیر متناسب با وزارتخانه انتخاب شده برای این وزارتخانه مهم نیز فردی شایسته را انتخاب کنند و بحث وزارت علوم را به عنوان کانون ایجاد دغدغه حفظ نکنند.

وی با یادآوری استعفا و عدم پذیرش استعفای میلی منفرد و سمنانیان و روند پرحاشیه حضور این افرد در وزارت علوم در هر دو صورت به نظر ما در ارتباط با وزارت علوم می شد هوشمندانه تر برنامه ریزی و تلاش کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی در نهایت شاره داشت: برخی مسئولین دولتی در استیضاح آقای فرجی دانا یک دروغ را عنوان و تکرار کردند و آن اینکه این استیضاح به دلیل بورسیه ها صورت گرفت. در یکی دو روز گذشته  عنوان می شود که علی الظاهر مجلس از صندلی های وزارتخانه ها به دنبال سهم است! به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد. مجلس نسبت به حفظ نیروهای با سابقه و توانمند در بدنه مجلس اصرار دارد و ثمره آن را هم تمام کشور می بیند. به عنوان نمونه در کمیسیون بهداشت و آموزش وزرای سابق حضور دارند و از حضورشان تمام کشور منتفع می شود. لذا این خط القایی در چند روز گذشته مطلقاً صحت ندارد.

نظر شما